Gurkmeja i räkmix

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony Tiger
    Användare
    • December 2009
    • 182

    #91
    Ursprungligen postat av Fritte
    Som sagt Goji-bär hittar du i dom flesta välsorterade livsmedelsbutikerna dock handlar det då oftast inte om "äkta" gojibär, annars finns det många sidor på nätet där dom säljer. Men det är dyrt som guld.....

    Jag tror iaf stenhårt på goji-bären och kommer nog att prova att använda det i nästa sats.
    "äkta" Gojibär??? Heter det Gojibär så är de Gojibär. Svenska Livsmedelslagen är brilljant på så sätt
    1000l CA..... i trappen!!!

    Kommentar

    • Fritte
      Användare
      • January 2006
      • 44

      #92
      Okej "äkta" var väl kanske felformulerat. men det jag menar är gojibär utan konserveringsmedel och artificiella färgämnen och det är oftast inte den varianten som säljs i dom större livsmedelskjedjorna. och om man nu ska prova det i en räkmix kanske man ska använda dom bättre varianterna annars kan man ju lika gärna ha russin i mixen

      Kommentar

      • Tony Tiger
        Användare
        • December 2009
        • 182

        #93
        Ursprungligen postat av Fritte
        Okej "äkta" var väl kanske felformulerat. men det jag menar är gojibär utan konserveringsmedel och artificiella färgämnen och det är oftast inte den varianten som säljs i dom större livsmedelskjedjorna. och om man nu ska prova det i en räkmix kanske man ska använda dom bättre varianterna annars kan man ju lika gärna ha russin i mixen
        De har du rätt i, visst kan det variera i kvalitè.
        1000l CA..... i trappen!!!

        Kommentar

        • johanna87
          Användare
          • October 2008
          • 43

          #94
          Har ju gått ett tag sedan vissa av er testade gurkmeja i räkmixen, kör ni fortfarande med det? och viktigaste av allt, såg ni nån förbättring av gula färger?

          Kommentar

          • HåkanM
            NCS Medlem
            • November 2005
            • 1294

            #95
            Ja jag kör ju med annat foder så helt vetenskapligt är det inte men mina golden är mer mättade i färgen så jag fortsätter med gukmeja
            ( kör för övrigt även med paprikapulvér då Stendker lär ha detta i sitt diskusfoder).

            Kommentar

            • Krille
              Användare
              • January 2011
              • 103

              #96
              jag testade med Betakaroten 1 msk... http://sv.wikipedia.org/wiki/Betakaroten
              tror inte det hadde nån effekt...

              men gurkmeja och lite paprikapulver tror ja på det ska jag testa i helgen då ska det bakas hemma
              Har ett 375L Malawi kar och et yngel kar

              Kommentar

              Arbetssätt...