Hej har köpt dessa fiskar som Cryptoheros Cutteri men tror er på att det är Spilurus. Vad tror ni?
Cryptoheros ???
Kollaps
X
-
-
-
Jag skulle säga Myrnae, det är defenitivt varken Cutteri eller Spilurus, hur stora är dom?Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
-
Ja ok, då är jag ännu mera övertygad om att det är Cryptoheros Myrnae, om dom hade varit mindre så skulle det eventuellt kunnat varit Septembfasciatus också, men dom blir mera rosa när dom växer på sig... Men grattis till ett Myrnaepar inte illa det hellerMvh Jocke
-
Tror dig. Har googlat lite nu på Myrnae. så vi får se om det blir lek nu. Tycker att det ser så ut. Får kolla med handlaren vad han kan säga om saken för han sa att det var F1 Cutter och en ovanlig fiskLasse.HKommentar
-
-
Jag kan nog hålla med er. Har haft cutteri , spilurius och har septemfasciatus just nu. Det påbilderna är definitivt inte någon av dom..Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
-
Har hör med handlaren. Han säger att dom kommer från Muller i Tyskland och att det är Cutter från annan fångstplatsLasse.HKommentar
-
Cutteri har ränder, oavsett var dom kommer ifrån! Den enda man skulle kunna missta en Cutteri för är Spilurus, då dessa kan vara rätt så lika, det tvistades ju länge om dom 2 var samma art, men dom är nu 2 separata arter.. Det är Myrnae, det är jag 100 på! Sen undrar jag vad han menar med "annan" fångstplats, annan än vad??Mvh Jocke
Kommentar