Hade inte tittat på bilder på Crenicara latruncularium tidigare, men helt klart är dom väldigt lika när dom är små. Det blir spännande och se hur de utvecklar sig...
SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
-
De ser tydligen väldigt lika ut som små. Jeff berättade i samband med att jag bad om tillstånd att använda hans bild att han knappt kunde se skillnad förrän rätt sent så det kan ju vara spännande.
Läste även detta på fishbase:
Young are all females; at about 8 months of age one female changes into a dominant maleKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Hur stora är de du har nu? Kan du fota lite för artregistret?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag läste också det där om könsbytet, så praktiskt Dom är kanske 4-6 cm. Jag ska försöka ta bilder, men jag har ingen bra kamera.Kommentar
-
Men ack så bra fiskar, heheKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Sv: SA-Bilder - del 2
Nope jag har inte ens fått tag på alla pdfer ännu...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Härligt. Cichla bilder är vi inte bortskämda med. Jag har ett 936 liters. Går det att ha en grupp cichlor i ett sånt?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
jadå de funkar. kelberisarna som är på bilderna blir inte så stora, ett vuxet par är honan 25-35 och hanen 35-45 cirkus. Men jag skulle tippa på att dom blir 35-45 ungefär då mina verkar växa relativt fort.
Jag har sålt av några kelberisar för att ge mer plats åt paret jag har kvar. dom har grävt och putsat på rötter men jag är inte helt 100 på om dom har lekt än, men hoppas det kommer igång snart.
Mina är bara nåt år gamla och ca 30-35cm.
Men sen är dom ju som en flock med vargar runt mat så bastanta kompisar krävs .. ;D5200l cichlor/arowana/bottenfiskarKommentar
-
Tack för svaret. En Cichlaartikel i ciklidbladet skulle jag inte ha nåt emot att läsa.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
är riktigt dålig på att skriva så några artiklar blir det inte En anna cichla som passar i mindre akvarium är Melanie, men den är dock svår att få tag på om man inte importerar själv. Vuxna melanie ligger på 20-40cm 15st sånna i ett stimm skulle inte sitta fel :O5200l cichlor/arowana/bottenfiskarKommentar
-
JanneKommentar
-
Kommentar
-
Inte ens då går det... att importera C. melanie, om en Cichla är exporterad från Brasilien är de till 99,9% odlat och ej vild fångat, en del Cichla arter odlas i Asien också men generellt är det väldigt få arter som exporteras och är vildfångat från Sydamerika, kanske 1 eller 2 arter.
Janne
Mvh
OlofKommentar
Kommentar