SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
-
De där VF blåcikliderna skulle jag vilja se mer av. Är de så röda i fenorna i verkligheten också?Kommentar
-
mvh
olofKommentar
-
Lite smått
Tänkte lägga in bilder av några av mina dvärgar som går i ett av mina 100L akvarier.
Först min vackra Fjärilsciklidhane.
Bild två visar hur han går och stryker sig med sin hona på ett stort blad som är ansatt av alger.
Bild tre är på mitt lilla stim på 6 st små kurvciklider._____________________________________
MVH
Stefan AxlingKommentar
-
Ja det var en skönhet till fjäril! Inte så tokiga kurvor hellerKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kunde inte låta bli att köpa dessa Chaetobranchus flavescens (för det är det väl?) när jag ramlade över dem. I affären visste dom inte. Häftiga är dom, speciellt hanen med sina fenor. Förhoppningsvis får han också lite mer gul färg när dom "bott in sig".
Kommentar
-
Kunde inte låta bli att köpa dessa Chaetobranchus flavescens (för det är det väl?) när jag ramlade över dem. I affären visste dom inte. Häftiga är dom, speciellt hanen med sina fenor. Förhoppningsvis får han också lite mer gul färg när dom "bott in sig".
mvh
OlofKommentar
-
Kommentar
-
Aktiva rackare ser det ut som är det ungfiskar?
De ser ut att gå att grilla också, jag tänker på Fabienns bilder i artregistret :-)Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det var lite impulsköp men i affären var hanen mycket gulare så det känns som de har potensial att färga lite mer. Kanske inte till akvariets färgklick men snygga med sitt lite udda utseende. Sen är det alltid kul när man hittar något riktigt uddaKommentar
-
Enligt fishbase ska hanen var mindre än honan och upp till 26 cmKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Jag tog för givet att den lilla var honan... kanske är det inte så. Dom är ju i alla fall väldigt olika så det borde vara en hona och hane... om den lilla inte bara är yngre och ett ungdjur... I affären sa de att dom kom från Glaser och var VF. Vilket säkert stämmer då jag inte hittar någon som lyckats odla den.Kommentar
-
Var på på akvarielagret? jag har för mig att jag sett dem där. Kan tänka fel också.
AkvariumStockholm brukar ta in en hel del spännande också men skyltar inte så mycket med det på hemsidan, inte direkt i alla fall. Så man får ligga påKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
Kommentar