Snyggt!
SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
-
snyggt bilder av rooster... fin se den på flaggciklid med sin yngel är den bra vårdare??..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Snygga bilder på fina firrar Rooster! Gillar speciellt A. panduro-paret. Kul att se arter med riktigt snygga honor.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Det sägs ju att flaggciklider är dåliga yngelvårdare men jag tycker de verkar ganska duktiga ändå. De är väldigt ömma med ynglen å tar in dem i munnen å spottar tillbaka dem i svärmen om de kommer för långt bort å så. Sen får jag för mig att de nog inte vårdar sin avkomma särskilt länge dock. Har bara fått 2 kullar till larvstadiet å 1 kull till frisimmare typ. Föräldrarna (samma hane har lekt av två olika honor) har lekt en jävla massa ggr men rommen har alltid ätits upp! Verkar vara rätt känsliga på den biten precis som skalarer.Kommentar
-
Ja jag gillar dem skarpt jag med, jättetrevliga fiskar. Ja hos panduron är ju honan nästan lika snygg som hanen tycker jag.Kommentar
-
Några av mina SA firrar
Australoheros sp "Red Ceibal" F1.
Hane och hona.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Och en gammal klassiker Men ack så snygg
Andinocara Rivulatus, hane.Mvh Jocke
-
Bidrar för första gången i denna tråd med en kanske inte världens vackraste bild men en lite rolig effekt av speglingen av vattenytan
Gissningsvis 22cm+SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Snygg guldsöm! Jag håller med, de må vara vanliga men de är lätt en av de snyggare SA man kan ha.
Synd bara att de kan få en bisarr pannpuckel om man har otur, så länge pannan bara är kraftigt markerad som på din så är det lugnt men då det börjar se ut som en böld så ser det bara märkligt utFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Wow, har aldrig sett denna firre förut! Kan du berätta något om den? Ska även bli spännande att se hur dina atromaculatum blir men de verkar redan bli riktigt stiliga.
Bidrar för första gången i denna tråd med en kanske inte världens vackraste bild men en lite rolig effekt av speglingen av vattenytan
Gissningsvis 22cm+
Cool bildMvh Jocke
-
Snygg guldsöm! Jag håller med, de må vara vanliga men de är lätt en av de snyggare SA man kan ha.
Synd bara att de kan få en bisarr pannpuckel om man har otur, så länge pannan bara är kraftigt markerad som på din så är det lugnt men då det börjar se ut som en böld så ser det bara märkligt utMvh Jocke
-
Ack så vackra bilder/fiskar!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
Kommentar