SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin -
Enligt lagerlistan i Sandby ska det finnas Festae hemma, dock står de under CA... http://www.ciklidhobby.nu/centralame...aciklider.htmlKommentar
-
Enligt lagerlistan i Sandby ska det finnas Festae hemma, dock står de under CA... http://www.ciklidhobby.nu/centralame...aciklider.htmlDet är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.DarwinKommentar
-
Ja Lasse hade inne sist jag var där och det är riktiga.
Har "haft" nån gång innan och då har det varit urophthalmus.
Ja mina cichlor går i ett 2000L hemmabygge som jag har ute i mitt förråd.Kommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.DarwinKommentar
-
Vet inte om detta är okej att posta men jag testade rita av en gammal påfågelciklid på ipaden igår, inte exakt i detalj med fjällantal och fenstrålar etc men tillräckligt för att man ska känna igen arten. En riktig utmaning och ett roligt projekt att få rita av en av favoriterna i hobbyn. (Det går för övrigt 6 st småttingar i ett kar just nu)
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Snygg bild, jag tycker den passar i en tråd som heter SA-bilder.
Hur får man till det där på en Ipad ??Mvh ThomasKommentar
-
Vet inte om detta är okej att posta men jag testade rita av en gammal påfågelciklid på ipaden igår, inte exakt i detalj med fjällantal och fenstrålar etc men tillräckligt för att man ska känna igen arten. En riktig utmaning och ett roligt projekt att få rita av en av favoriterna i hobbyn. (Det går för övrigt 6 st småttingar i ett kar just nu)
[ATTACH=CONFIG]58602[/ATTACH]
Va i hela? Hur gick det till?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Men nån gång i framtiden kanske det kan bli av.
[ATTACH=CONFIG]58602[/ATTACH]Kommentar
-
Ja lite storlek på karet krävs, stora fiskar som simmar en hel del, står inte bara still och väntar som många andra.
Mitt har måtten 250*100*80.
Riktigt roliga vid matningen då det är först på som vinner matkriget.
Och tål man inte vattenstänk ja då finns det ju lugnare fiskarKommentar
-
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Tackar det är egentligen en iPad Pro för att vara korrekt med Apple Pencil, så det blir som ett ritbord med tryckkänslighet och allt, grymt att använda om man gillar att rita Det finns iofs folk som är helt grym på att rita med bara fingrarna också på vanliga surfplattor men det är inte jagDet är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.DarwinKommentar
-
Ja lite storlek på karet krävs, stora fiskar som simmar en hel del, står inte bara still och väntar som många andra.
Mitt har måtten 250*100*80.
Riktigt roliga vid matningen då det är först på som vinner matkriget.
Och tål man inte vattenstänk ja då finns det ju lugnare fiskarDet är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.DarwinKommentar
-
Superstilig Påfågel! Jag har också dessa som favoriter, riktiga profiler och hungrigare fiskar finns inte... Betedde mig dumt för något år sen då jag släppte ner två Siamensis på 10-12 cm för att de skulle beta av besvärliga tofsalger, mindre än 10 sekunder fick de leva utanför påsen. Min sambo sa "det där går aldrig, kolla vilka blickar Påfåglarna ger dom" under tiden som påsarna låg i för att tempereras. Man är en simpel mördareKommentar
Kommentar