Suverän yngelfilm. Riktigt fina fiskar.
SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Diskus
Hej
Lägger upp några bilder på min diskusburk, vet ej om det syns så bra det är ganska mörkt i karet och jag har ingen blixt.Kommentar
-
Jag gillar stuket på det karet. Mörkt och mycket gömställen. Är det mossa på översta grenen på övre bilderna?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ser verkligen mysigt ut!
Gillar det stuket på Diskusburk...Kommentar
-
Jo jag gillar också när det ser ut så här, inte helt olikt filmen som Kaj visade.
pinfärsk video från amazonasKommentar
-
Ja mossa eller lav är det, det är ekgrenar som jag lagt i karet.
Jo jag gillar också när det ser ut så här, inte helt olikt filmen som Kaj visade.
pinfärsk video från amazonas
Men det ser i vilket fall som helst grymt bra ut! Riktigt nice burk!
Hur länge har du haft grenarna i? Ek ruttnar väl inte i första taget...Kommentar
-
-
Har sett ganska många filmer från Sydamerika senaste året, med olika teman. Har noterat att en fisk dyker upp i väldigt många filmer, oavsett vilket huvudtemat för filmen är.
Det är Flaggcikliden, den verkar vara väldigt vanlig i de mest olika biotoper.Kommentar
-
Ja i en Malawiburk så ska man kanske undvika ek då ek innehåller relativt hög halt av garvsyror, men i en diskusburk så är det ju bara positivt då pH-värdet sänks.
Ek fungerar utmärkt de stora grenarna har jag haft i snart 4 år, de med "mossa" på har jag bara haft ett par veckor. I början så kan det växa någon form av mögel eller svamp på grenarna men det försvinner ganska snart och jag har aldrig märkt att vattnet skulle påverkas negativt av det, inte fiskarna heller.
Tackar jag e rätt nöjd själv med burken.
Funkar det bra med ekgrenar i burken? Har för mig att jag har hört att man bör undvika ek pga någon syra (eller vad det var) som tydligen inte skulle vara så bra...?
Men det ser i vilket fall som helst grymt bra ut! Riktigt nice burk!
Hur länge har du haft grenarna i? Ek ruttnar väl inte i första taget...Kommentar
-
Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
Guianacara Geayi F1 Yngel.
Bilderna visar en ung hanne som gett sig in i Sajicornas yngelrevir.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar