Läcker,snygg puckel han börjar få.
SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
En mycket cool firre Pabbe!Be careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Ja, Gymnogeophagus balzanii är den typ av fisk jag känner att jag vill leva med ett bra tag. Otrolig personlighet. Gillar att posera, både framför sitt lilla harem av honor och kamera. Och honorna är otroligt tuffa. De har varsin plats, där framförallt de andra honorna inte får tillträde, och även hanen motas undan då och då. Det märks att hanen har respekt för sina honor.
Rekommenderar starkt denna firre.Kommentar
-
När man ändå e inne i ett stim så kör vi la några bilder på mitt Andinoacara pulcher F1 lekpar oxå då.Kommentar
-
-
Jäkligt snyggaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Vilken snygging!!! Var det VF från tropisk eller subtropiskt ursprung?
Jag har aldrig haft dessa då jag trott att de är lite svåra och känsliga, speciellt HIH och att få till det här med en kallare period.
Kanske är det inte nödvändigt?
Man blir ju sugen att testa dem nångång i framtiden när man ser dessa bilder.
Mvh
UffeKommentar
-
Ja, kroppsformen för dessa är makalöst vacke roch annorlunda. Så kompakt. Ja, de vore ju nåt utöverf det vanliga!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Vilken snygging!!! Var det VF från tropisk eller subtropiskt ursprung?
Jag har aldrig haft dessa då jag trott att de är lite svåra och känsliga, speciellt HIH och att få till det här med en kallare period.
Kanske är det inte nödvändigt?
Man blir ju sugen att testa dem nångång i framtiden när man ser dessa bilder.
Mvh
Uffe
När jag läst runt på nätet verkar det inte vara några problem om den går i 18-21 grader.
De finns på grossistlistorna iblandKommentar
-
Piggar upp med en filmsnutt på mina yngel...
Bujurquina oenolaemus och Heros severus (den munruvande hanteln).
Dom är ungefär lika unga, går i lika stora burkar men redan skiljer dom sig i beteende.
När jag ger Bujurquinerna mat så regerar dom typ när maten sjunker ner till dem.
Däremot hantlarna dom flockas direkt vid ytan direkt handen kommer nära.
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Väldigt läcker krabat på bild 2 och 4. Är det Heros notatus ? Typ hurstor är den?
Skulle tippa på att han är uppe i 20-25 cm nu. Stor och ståtlig!Kommentar
-
Kommentar
Kommentar