Tack DaRe. Jag gillar dom. Ska bli intressant att se hur stor den största hanen blir. Den är nog ca 15 cm nu, 1 1/2 år sedan inköp som ungdjur.
SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
-
Jag tror mamma o pappa fisk tycker det är jobbigt att vara "småfiskförälder"... båda jäspar lite kul alldeles i slutet på filmen
Kommentar
-
-
-
mellan tummen och pekfingret och mitt dåliga ögonmått... så skulle jag nog tippa på 12-14 cm, honan är någon centimeter mindre.----------------------------------
/PIAKommentar
-
Kommentar
-
När man ändå e inne i ett stim så kör vi la några bilder på mitt Andinoacara pulcher F1 lekpar oxå då.Kommentar
-
När man ändå e inne i ett stim så kör vi la några bilder på mitt Andinoacara pulcher F1 lekpar oxå då.Kommentar
-
Kommentar
-
På begäran av Affe så kommer här ett klipp på ett udda fenomen. Min ena orange head har börjat frenetiskt vakta ena motorohanen. Vart han än simmar står han ovanför honom och verkligen håller undan alla fiskar. Ganska flummigt ändå.
Mvh AlexKommentar
-
Riktigt snygg Orange head du hade!
Kan det vara så att rockan mönster triggar någon signal om att det är en äggläggningsplats som han försöker skydda? Kan det till och med vara en evolutionär anledning till fläckarna på rockan?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Han/hon/hen ser lite konfunderad ut när en till rocka svävar in. Många levande äggläggningsplatser att hålla koll på. Kan inte rockor bli hiskeligt stora?
Väldigt läckert kar du har. Bra komponerat med häftiga rötter. Hur många liter är det på?Kommentar
-
När man ändå e inne i ett stim så kör vi la några bilder på mitt Andinoacara pulcher F1 lekpar oxå då.
Ser hur skumt ut som helst! Beter sig precis som en rom vaktande firre Kan det vara det som är meningen med rockas ryggtäckning? Lura andra fiskar?Be careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar