If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja, matglada är dom verkligen! Matade dom uppemot 10 gånger om dagen när dom var mindre
Jag ger dom bara Hikari Cichlid Gold-pellets.
Utrolig flott.Stort akvarium,filtrering, vannbytte?Dette er jo fisker som virkelig blir store.Tror de veier mest i ciklid verden.Kjør på med bilder,virkelig
artig.
Utrolig flott.Stort akvarium,filtrering, vannbytte?Dette er jo fisker som virkelig blir store.Tror de veier mest i ciklid verden.Kjør på med bilder,virkelig
artig.
Tackar!
Dom går i ett 720-litersakvarium, har ett Eheim 2260 som filtrering och kör på 30% vattenbyte en gång i veckan, dom är ganska små fortfarande så det är inte så stor belastning på karet än, men jag kommer gradvis börja byta vatten oftare vartefter dom växer
Bifogar en bild på akvariet dom går i!
Jag hade dem i ett 1600 liters akvarium med 2 st fluval x5 pumpar.
Jag matade dem med stora pellets och lite räkmix och ibland skalade räkor.
Jag va ute i skogen och hämtade hem lite grenar och löv och slängde ner i karet så det skulle se så likt deras miljö som möjligt.
Jag hade ett par Cichlasoma trimaculatum som ofta hade yngel samtidigt som dem. Jag hade också nån Cichlasoma festae och Hypsophrys nicaraguensis . Och 3 andra Hoplarchus psittacus .
Det tog 1½ år innan dom Lekte och när dom väl började så slutade dom inte
Jag sneakar in en bild på en del av mitt akvarium lite Cichlasoma trimaculatum till vänster (även om dom är CA).
Senaste tillskottet, Crenicara punculatum
Dom är lite för små för att visa så mycket färger nu, men jag tycker det ser ut som att dom kan bli riktigt snygga.
Ahh du skaffae dem, jag var också sugen. Jag funderade på att ha dem med mina Apistogramma atahualpa i 720 karet.
Serr gärna mer bilder och filmer på dem framöver.
edit: jag lade in filmen i artregistret också.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Kommentar