If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Skulle jag välja mellan dem i dag hade det utan tvekan blivit chokladerna. De är grymt snälla mot allt som de inte kan äta upp och under lek har de inte alls så jätte stora revir.
Medan flaggorna är griniga som satan under lek och vaktningen av ägg och kan jaga andra fiskar 2 varv runt mitt kar. Reviret brukar vara på ½ karet MINST och då är mitt kar ändå 220cm långt.
Storleken så blir inte chokladcikliderna så våldsamt mycket större men är mycket "biffigare" än flaggcikliderna och sedan har de bra mycket större mun så alla kardinaltetror och liknande kan man glömma.
Jag har ett ungt par med chokladciklider. De har lekt ett par gånger, men inte klarat rommen mot de andra invånarna, men jag tycker inte de var aggressiva alls och inte hade de något större revir heller Första gången lade de rommen på pumpen, och nu senast på doppvärmaren (de är lite dumma tror jag ) Men de höll sig i det närmaste området kring där de hade lagt romen
Jag har hört att Flaggorna kan vara väldigt aggressiva, men jag är iaf sugen på att prova, har aldrig haft dem tidigare. Men frågan är vilket akvarium som blir bäst, 720 litern där chokladcikliderna går, eller kuben där skalarena bor ??
Kommentar