SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
-
Ett par rariteter, hane och hona av Cichlasoma atromaculatum VF "Rio Atroto" Mycket svåra att fota, försvinner direkt när man kommer med kameran. Man kan ju tycka att fiskar som är mellan 18-22 cm ska vara lättfotadeKommentar
-
Tog kameran och gav mig ut på jakt efter dvärgciklider ikväll. Fick iväg några skott, här kommer resultaten.
Dicrossus filamentosus
Apistogramma macmasteri
Laetacara curviceps
Apistogramma agassiziiKommentar
-
Tog kameran och gav mig ut på jakt efter dvärgciklider ikväll. Fick iväg några skott, här kommer resultaten.
Dicrossus filamentosus
Apistogramma macmasteri
Laetacara curviceps
Apistogramma agassiziiKommentar
-
Köpte faktiskt ett akvarium till min far när han blev 60 beståndet däri blev ett gäng Apistogramma agassizii , mycket trevliga och vackra små rackare.
Fina bilder irwin_fletchKommentar
-
Tack! Tyvärr ganska lågt intresse för dvärgciklider för tillfället. Men sånt brukar väl gå i lite vågor...Kommentar
-
Dicrossus filamentosus
Apistogramma macmasteri
Laetacara curviceps
Apistogramma agassizii
Irwin, kolla in artregtävlingen och tänk på att man får poäng för bilder som är bättre än befintliga, det är ju en viss chansning, men vi kan definitivt byta ut bilder mot en som är bättre. Dessutom är det ju trevligt med bilder från olika fiskar från samma art så inte alla visar samma fisk i olika positionerKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Halloj! Jag är alldeles ny här på forumet och tänkte öva lite på att sätta in bilder och filmer. Det är ju lite olika handhavande på olika forum, så jag gör en test med en bild på ett 540-kar där det i nuläget går två lekpar Mesonauta insignis och cirka 25-30 st. Kolglödstetra.
Det skall även i någon/några grupper av Apistogramma, vilka vet jag inte riktigt ännu - så jag håller på att "djungla" till karet lite med lövbäddar och löst liggande "pinnar".
Och så tänkte jag kolla om det går att lägga in en film från YouTube också. Hoppas det funkar nu!
Kommentar
-
-
-
Sagt det förut och säger det igen. Det där karet är magi Mats! Längtar tills du hittar apor som du vill ha.Kommentar
-
-
Visst, fletch, det där karet skall väl åtminste kunna bli en aning "magiskt", nu är det lite i begynnelsefasen för en "kaos"-inredning. När löven har lagt sig och små tunna kvistar ligger lite utstrött (har även några fina plommonträdskvistar som skall hängas i), skall det bli kul att jaga lite apor som gillar just den här miljön - att bilda revir och leka i "översvämmad skogsmark".
Jag återkommer med bilder när det är så dags!
Kommentar
-
Snygg är han iallafall!Kommentar
-
Har för mig att grenar stenfrukter ska undvikas?? I alla fall ska man inte ge papegojor grenar av dessa då de kan vara giftiga för dem att gnaga på, ingen aning om det är giltiga argument för akvariefiskar dock
Fast nu när jag söker ser jag massor av folk som verkar använda alla dessa träd till fåglar, just kärnorna verkar vara det som ska undvikas, någon som vet annat?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar