En liten film på det.
SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
-
Ja där ser man, det är verkligen häftigt, mina brukar strö lite sand över romen någon timme innan de vänder lövet. Antar att det är för att dölja rommen och att de inte vänder lövet tills de är säker på att inte lägga mer rom. Om ett par dar tar de upp äggen i munnen och ruvar. Hos mig är det mest hanen som börjar, just denna gång har jag också lek och nu jagas honan bort men jag tror att det blev lite förvirring när det rivaliserande paret försvannKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ett par rariteter, hane och hona av Cichlasoma atromaculatum VF "Rio Atroto" Mycket svåra att fota, försvinner direkt när man kommer med kameran. Man kan ju tycka att fiskar som är mellan 18-22 cm ska vara lättfotadeSA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Japp grymt snygga, man ser vissa likheter med cf. ornatum. Annan huvudform dock, mer rundad. Teckning på flanken finns likheter.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Ja jag har ju även dessa Ornatum, hade förhoppning om att jag skulle kunna ha dom i samma kar, men det ser inte ut som det kommer hända, Atrosarna är för tuffa, kan ha med att göra att Ornatumen är mindre än så länge, kanske provar när dom är större igenMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Ett par rariteter, hane och hona av Cichlasoma atromaculatum VF "Rio Atroto" Mycket svåra att fota, försvinner direkt när man kommer med kameran. Man kan ju tycka att fiskar som är mellan 18-22 cm ska vara lättfotadeCAKommentar
-
Kommentar
-
Ett par rariteter, hane och hona av Cichlasoma atromaculatum VF "Rio Atroto" Mycket svåra att fota, försvinner direkt när man kommer med kameran. Man kan ju tycka att fiskar som är mellan 18-22 cm ska vara lättfotadeKommentar
-
Kommentar
-
-
oj mkt hög och fin!
är 10 cm på höjden eller längden? VF, F1?
Sällan man ser så snygga ex i handeln...Kommentar
-
Väldigt fin! Du har väl ett litet gäng om jag inte minns fel?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Snygging!!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar