Har ju inte bistått med något i denna tråden innan nu är det dags... bilder på mina geophagus sp sao paolo sen altum scalarer + på en av mina svarta scalarer
SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
-
Köpte mina första skalarer någonsin Impulsköp, kunde inte motstå några av VF Peru-varianten när de såg så fina ut...
Dra ner volymen bara!
[/QUOTE]Kommentar
-
Superfina Scalarer Uffe!
Riktigt härliga bilder också Micke, hade missat dem. jag blir mer och mer sugen på en i Brasiliensis komplexet. Inser att vi saknar sp Sao Paolo och några till i artregistret...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Her noen bilder av mine VF Uaru fernandezyepezi samt VF Orinoco Altum.
Uaruene legger jevnlig egg men spiser eggene som regel den tredje dagen, noen som har tips om hva en kan gjøre med dette?
Mvh.
JohnnyKommentar
-
Välkommen hit!!
Grymt snygga Uarus. Snygga Pterophyllum altum också!
Vet inte vad du kan göra för att de inte ska äta äggen. Ser äggen fina ut innan de blir uppätna eller är de vitaktiga? Normalt äts ju mögliga ägg upp av föräldrarna.Senast redigerad av DaRe; 22 October 2011, 11:20.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Eggene ser helt fine ut, kanskje det kan være hannen som ikke er fruktbar enda, kjøpte de for 1 år siden som 8cm, i dag er de nærmere 25 cm.
Har prøvd å dekke til halve akvarie for å ikke uroe de når de passer eggene uten at det har hjulpet.
Mvh.
JohnnyKommentar
-
Hur många gånger har de lekt? De kanske behöver öva lite mer.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Hmm, konstigt. De leker väldigt tätt minsann.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Hej Johnny, snygga fiskar! Kan det inte vara så att äggen inte börjar utvecklas?
När man läser lite på nätet om Uarisarna så verkar de vilja ha väldigt lågt PH.
Fiskarna kanske mår bra i ditt vatten men inte äggen?
Bara en tanke...
Mvh
UffeKommentar
-
Kranvannet er 7, i diskussystemene så ligger PH jevnlig på rundt 6.
Normalt så ligger akvarievannet ca 1 gr PH under kranvannet.
Mvh.
JohnnyKommentar
-
-
fin, bara denna ensamma, eller fler?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Severus med yngel
Ett SA bidrag med mina Severushantlar som har yngel
Uffe
[/QUOTE][/QUOTE]Kommentar
Kommentar