Jag måste erkänna att jag blev inte klok på vilka som var honor och hanar bland mina, utifrån utseende, förrän honorna fick sin fina röda buk. Men jag kunde från beteendet räkna ut vilka som var hannar och honor.
SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
-
förr så kunde man ju alltid se det på att andra och tredje (tror jag) fenstrålen alltid var förlängda på hannarna och ett annat tips var på att honorna alltid har blåa prickar i den svarta fläcken hannarna har det inte, tyvärr har dessa grejer genom avel blivit sämre att skilja dem åt, jag brukar titta på den svarta fläcken i första hand nuförtidenMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
förr så kunde man ju alltid se det på att andra och tredje (tror jag) fenstrålen alltid var förlängda på hannarna och ett annat tips var på att honorna alltid har blåa prickar i den svarta fläcken hannarna har det inte, tyvärr har dessa grejer genom avel blivit sämre att skilja dem åt, jag brukar titta på den svarta fläcken i första hand nuförtiden
Men jag gav upp!
Men det kanske är som du säger att det har med aveln att göra?
Fjärilarna på filmen är från Tjeckien, tror jag.Kommentar
-
Här har du en gammal bild på en säker hanne med yngel som härstammar ganska nära VF tyvärr hittar jag ingen vettig bild på en hona men du ser fenstrålarna och bristen på blåa prickar i den svarta fläckenMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
Hej!
Har jag lyckats få två hanar? jag tycker "honan" ser för snygg ut.
(dålig bild)
MVHCA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
-
CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ser härligt avslappnande ut. En trevlig stund vid burken kan man tänka.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
Min variant av en något övervuxen flodkrök någonstans i Sydamerika.
Inte så bildskönt kanske, akvariet har varit igång i snart tre år och börjar bli ordentligt inkört, så som jag vill ha det.
Kommentar
Kommentar