SA-Bilder - del 2

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• mbitton
    svarade
    Blev lite sugen på att lägga upp bilder på mitt kar.. tyvärr så är bilderna tagna med mobil.
    Klicka på bilden för större version

Namn: sa2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 138,7 KB
ID: 685513Klicka på bilden för större version

Namn: sa2.jpg
Storlek: 138,7 KB
ID: 685513
    Senast redigerad av mbitton; 15 May 2013, 23:42.

Lämna en kommentar:

• Mcat
    svarade
    Bästa utbud

Efter att ha bläddrat igenom tråden och sett en massa fina bilder blir man riktigt sugen. Har ni några bra tips på affärer som har stort utbud på sydamerikanskt.

Lämna en kommentar:

• salmberg
    svarade
    Ursprungligen postat av lionfish
    [ATTACH=CONFIG]45429[/ATTACH]
    Dom var riktigt snygga..

Lämna en kommentar:

• lionfish
    svarade
    Tack, en helbild:

Namn: DSC_0103_20130301_537.jpg
Storlek: 282,4 KB
ID: 685395

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Toppenbild!!

Lämna en kommentar:

• lionfish
    svarade

Namn: DSC_0106_20130301_540.jpg
Storlek: 279,4 KB
ID: 685387

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Oj det har verkligen färgat ut fint och vilka pigga rackare sen.

Lämna en kommentar:

• Uffe Lindström
    svarade
    Ursprungligen postat av Uffe Lindström
    Senaste tillskottet, Crenicara punculatum
    Dom är lite för små för att visa så mycket färger nu, men jag tycker det ser ut som att dom kan bli riktigt snygga.

Liten uppdatering på mina Crenicara punculatum + några Bujurquina oenolaemus .

Lämna en kommentar:

• affealien
    svarade
    Intressant!

Lämna en kommentar:

• Kawasa
    svarade
    Ursprungligen postat av affealien
    Du får forska i ämnet prickar på stjätfenan kanske?
    Yes citerar lite från en artikel jag hittade om just detta nedan

Caudal Eyespots as Deterrents against Fin Predation in the
    N eoptropical Cichlid Astronotus ocellatus

KIRK O. WINEMILLER

Astronotus ocellatus and several other large cichlid fishes of South America
    exhibit bright ocelli, or eyespots, near the base of the caudal fin. Astronotus
    ocellatus sympatric with fin-nipping piranhas of the genus Serrasalmus shows
    less extensive fin damage that sympatric cichlids of similar size that lack distinct
    caudal ocelli. Ecological data and observed interspecific behavioral differences
    support the hypothesis that eyespots reduce piranha attacks by confounding
    visual recognition of the prey's caudal region. Dense scalation of the unpaired
    medial fins, especially the caudal fin, masks visual cues for fin recognition,
    further enhancing head mimicry by the caudal region. The hypothesis that caudal
    ocelli in A. ocellatus, and perhaps other large cichlid fishes, function primarily
    as eye mimics for defense against fin predators is more parsimonious than Zaret's
    earlier "inhibition of cannibalism" hypothesis.

Lämna en kommentar:

• affealien
    svarade
    Ursprungligen postat av Kawasa
    Jädrans!! Vilket snyggt akvarium!! Belysningen var klockren!! Firrarna var hur snygga som helst!! Såg en arowana där också

ps. har ni tänkt på en sak, Festae, Oskar och Cichlor har något mer gemensamt än att de alla kommer från Sydamerika, dom har alla en prick eller en cirkelformad fläck på bakfenan, lite lustigt faktiskt
    Tack tack!
    När jag filmar är det bara 2st T5rör på 54w styck som är tända. Men sitter även 3x150w MH lampor i rampen som går några timmar mitt på dagen och lyser upp ordentligt.

Ja Cichlorna behöver ju kompisar med lite storlek för att inte äta upp dem så en arowana växer snabbt och blir stor så de passar bra. Sedan är de ju riktigt fräcka de också.
    Man behöver även något som inte fegar när det är matdax annars får de andra fiskarna inte äta något alls.

Du får forska i ämnet prickar på stjätfenan kanske?

Lämna en kommentar:

• Crenicichla
    svarade
    Det är betydligt fler än dem som har det.. Kollade lite å de flesta Satanopercorna har det, flertal Crenicichla, Caquetaia och kommer på några Apisto som har det med... Undra vad det beror på?

Ursprungligen postat av Kawasa
    Jädrans!! Vilket snyggt akvarium!! Belysningen var klockren!! Firrarna var hur snygga som helst!! Såg en arowana där också

ps. har ni tänkt på en sak, Festae, Oskar och Cichlor har något mer gemensamt än att de alla kommer från Sydamerika, dom har alla en prick eller en cirkelformad fläck på bakfenan, lite lustigt faktiskt

Lämna en kommentar:

• Kawasa
    svarade

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Jäklar vilket snyggt akvarium

Lämna en kommentar:

• affealien
    svarade
    Filmade lite snabbt så får ni se ungifär hur aktiva de är när de inte är mat på G här hemma hos mig.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...