Hmm, vet inte ph alls Har Fluval Plant Stratum under gruset, När man (eller pansarmalarna) bökar i det, så att vattnet blir lite grumligt, verkar det som fiskarna blir triggade till lek. Tidigare var det så för kardinaltetrorna som då lekte av. Annars inte speciellt. Matar som vanligt Blev dock inget av äggen. Vet inte om någon fisk ätit upp dem eller om de möglade . De klarade en natt ( hade en spot tänd över natten).
SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
Hei matt.is, jeg bruker bestandig nattbelysning (15watt) hvis det er fisk i akvariet som liker snacks, det bruker gå bra for fiskene har da gang lys, og kan forsvare området.
Cichlid-PowerLämna en kommentar:
-
Hei Uffe, det låter bra, og jeg er interessert i yngel.
Cichlid-PowerLämna en kommentar:
-
Fick lek på Dicrossus maculatus VF igår.
Har lyckats hålla emot malar och andra hungriga under nattenLämna en kommentar:
-
Vaktande Schackbrädesciklid
Fick lek på Dicrossus maculatus VF igår.
Har lyckats hålla emot malar och andra hungriga under nattenLämna en kommentar:
-
Bujurquina oenolaemus
Idag vart jag överraskad när jag upptäckte att 2 av mina 7 Bujurquina oenolaemus "yngel" på uppväxt, hade lagt ägg på ett boklöv
Dom är nog inte mer än ca. 6 cm. Kul att det redan blivit ett par då det är både en snygg och intressant Bujurquina-art att försöka föra vidare.
Honan i föräldrarparet dog ju kort efter denna kull med dessa 7 yngel.
Lämna en kommentar:
-
-
-
Nej denna bilden hade jag ingen blixt alls faktiskt.
Tog bara kameran och tog en bild när jag såg vad blå och fin han var.Lämna en kommentar:
-
-
Nej de går i en 220liters balja.
Hade de åkt i 1000L baljan på en gång hade de varit mat för länge sedan.Lämna en kommentar:
-
-
Lämna en kommentar: