SA-Bilder - del 2

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av liv
    ..fine greier,flott kar du har,spesielt c.myersien,fint att du satser på litt større gjedder,
    lykke til..
    Jag gillar ditt kar också! Speciellt gäddorna. Hade gärna haft så stora gäddor också!

Lämna en kommentar:

• liv
    svarade
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Nice! Ser ut som att dom har vuxit på bra!

Jag har bestämt mig för att skaffa Crenicichla sveni till mitt 540 Liters. Fin gädda som dessutom går naturligt tillsammans med Caquetaia myersi cikliderna i Colombia.
    ..fine greier,flott kar du har,spesielt c.myersien,fint att du satser på litt større gjedder,
    lykke til..

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    ..litt mere bilder,tror det er 1 gutt og to jenter,den minste som for det meste er i skjul er enda for liten til og kjønsbestemme
    Nice! Ser ut som att dom har vuxit på bra!

Jag har bestämt mig för att skaffa Crenicichla sveni till mitt 540 Liters. Fin gädda som dessutom går naturligt tillsammans med Caquetaia myersi cikliderna i Colombia.

Lämna en kommentar:

• liv
    svarade
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Super nice! Jag blir sugen på att skaffa dessa gäddorna...
    ..litt mere bilder,tror det er 1 gutt og to jenter,den minste som for det meste er i skjul er enda for liten til og kjønsbestemme
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av Rasmus E
    Väldigt läcker krabat på bild 2 och 4. Är det Heros notatus ? Typ hurstor är den?
    Det stämmer!

Skulle tippa på att han är uppe i 20-25 cm nu. Stor och ståtlig!

Lämna en kommentar:

• Rasmus E
    svarade
    Väldigt läcker krabat på bild 2 och 4. Är det Heros notatus ? Typ hurstor är den?

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Slänger in mina fem sista bilder för det här året och önskar alla ett gott nytt år! (hoppas att dubbelposten av bilderna är ok).
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Uffe Lindström
    svarade
    Piggar upp med en filmsnutt på mina yngel...
    Bujurquina oenolaemus och Heros severus (den munruvande hanteln).
    Dom är ungefär lika unga, går i lika stora burkar men redan skiljer dom sig i beteende.
    När jag ger Bujurquinerna mat så regerar dom typ när maten sjunker ner till dem.
    Däremot hantlarna dom flockas direkt vid ytan direkt handen kommer nära.

Lämna en kommentar:

• Pabbe
    svarade
    Ursprungligen postat av Uffe Lindström
    Vilken snygging!!! Var det VF från tropisk eller subtropiskt ursprung?
    Jag har aldrig haft dessa då jag trott att de är lite svåra och känsliga, speciellt HIH och att få till det här med en kallare period.
    Kanske är det inte nödvändigt?
    Man blir ju sugen att testa dem nångång i framtiden när man ser dessa bilder.

Mvh
    Uffe
    Dessa är odlade. Ursprung vet jag inte, men med tanke på färgerna, den gula buken, så tror jag det kan vara varianten från Villa Constitucion, Salto Grande, Uruguay. Just balzanii är en av de mer värmetåliga, vad det verkar. Mina lekte i 20 grader. Jag håller den tempen i rummet, har bara ett eheim ytterfilter, så inget värmealstrande innerfilter. Temperaturen lär gå upp under sommarhalvåret.
    När jag läst runt på nätet verkar det inte vara några problem om den går i 18-21 grader.
    De finns på grossistlistorna ibland

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    alltid på utkikk..
    Super nice! Jag blir sugen på att skaffa dessa gäddorna...

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ja, kroppsformen för dessa är makalöst vacke roch annorlunda. Så kompakt. Ja, de vore ju nåt utöverf det vanliga!

Lämna en kommentar:

• Uffe Lindström
    svarade
    Ursprungligen postat av Pabbe
    [ATTACH=CONFIG]49676[/ATTACH]
    Vilken snygging!!! Var det VF från tropisk eller subtropiskt ursprung?
    Jag har aldrig haft dessa då jag trott att de är lite svåra och känsliga, speciellt HIH och att få till det här med en kallare period.
    Kanske är det inte nödvändigt?
    Man blir ju sugen att testa dem nångång i framtiden när man ser dessa bilder.

Mvh
    Uffe

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Jäkligt snygga

Lämna en kommentar:

• liv
    svarade
    alltid på utkikk..
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• olaw
    svarade
    Ursprungligen postat av Rooster
    När man ändå e inne i ett stim så kör vi la några bilder på mitt Andinoacara pulcher F1 lekpar oxå då.
    Jättefina. Ser ut att vara stor skillnad mot odlade.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...