SA-Bilder - del 2

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• PiaJo
    svarade
    Har en lite film med på mina ciklidkar, blev lite knas med ljuset men det kommer mer bilder och filmer senare.

Lämna en kommentar:

• Rasmus E
    svarade
    Ursprungligen postat av SixFeetTall
    Hej alla, en ny medlem från Finland här!

Vi har fem kar hemma men två av detta är S-A kar. Den största är 600-l paludarium med unga (men lekt redan flera gånger) Geophagus Tapajos Orange Head, Corydoras concolor x 10-15, flera småa pleco (L-204, L-333, L-174 o L-134), Copella arnoldii x8 och Hyphessobrycon megalopterus (förlåt, vet namnet inte på svenska). Tetra ska kaske flytta till min pojkens 300-liter kar o jag ska skaffa några tetra mera. Ljuset är LED, filtering via hydrobox med gröna växter och en liten HMF, två innefilter och en streamer.

Sen har vi en liten kar (130x40x35cm) med Apistogramma borellii 2+6, Corydoras trilineatus x 6 o Paracheirodon innesi x 15-?. Det här karet är bara en vecka gammalt men där fanns nästän likadant 250l-kar tidigare. Ljuset T5 2x39w, filtering en liten innefilter o lite extraflöde. Hoppas at hitta mera Acorus gramineus o att Echinodorus Grandiflorum ska växa upp ovanpå vattennivå.

Vi syns, Maria
    Väldigt vackra kar. Jag funderar på vilka växter du har och vad som lämpar sig för paludarium? Har någon här någon bra hemside- eller artikellänk?

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Måste ju ha lite att göra när det är hockey på tvn

Här kommer ett axplock av de SA fiskarna jag har, ber om ursäkt för de skitiga rutorna men det får ni leva med
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• {_AquA_}
    svarade
    En del utav min malsamling i 720 liters karet.

Ancistrus Sp. Brown (1 styck)
    Ancistrus Sp. LDA016 (Lekpar)
    Ancistrus Sp. L-181 (4 styck)
    Ancistrus Sp. Super rot/red (1 styck)
    Ancistrus Sp. Gold (1 styck)
    Ancistrus Sp. Honeycombe (4 styck F1or)
    Panaque nigrolineatus L-190 (1 styck)
    Panaque Sp. L-002 (Hona 10 cm) (1 styck)
    Panaque maccus L-104. (1 styck)
    Hemiancistrus sabaji L-075 (lekpar 13-15 cm)
    Scobiancistrus Sp. L-253 (Vildfångad 15-17 cm)
    Hemiancistrus Sp. L-128 (Vildfångad 16-17 cm)

Bifogade filer
    Senast redigerad av {_AquA_}; 15 February 2014, 19:02.

Lämna en kommentar:

• {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av SixFeetTall

Vi har fem kar hemma men två av detta är S-A kar. Den största är 600-l paludarium med unga (men lekt redan flera gånger) Geophagus Tapajos Orange Head, Corydoras concolor x 10-15, flera småa pleco (L-204, L-333, L-174 o L-134), Copella arnoldii x8 och Hyphessobrycon megalopterus (förlåt, vet namnet inte på svenska). Tetra ska kaske flytta till min pojkens 300-liter kar o jag ska skaffa några Copella mera. Ljuset är LED (4x27w Cree), filtering via hydrobox med gröna växter och en liten HMF, två innefilter och en streamer.

[ATTACH=CONFIG]51212[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]51213[/ATTACH]

Sen har vi en liten kar (130x40x35cm) med Apistogramma borellii 2+6, Corydoras trilineatus x 6 o Paracheirodon innesi x 15-?. Det här karet är bara en vecka gammalt men där fanns nästän likadant 250l-kar tidigare. Ljuset T5 2x39w, filtering en liten innefilter o lite extraflöde.

[ATTACH=CONFIG]51214[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]51215[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]51216[/ATTACH]

Med vänliga hälsningar, Maria
    Loved it!

Lämna en kommentar:

• SixFeetTall
    svarade
    Hjääälp....Kan nån avbryta den första posten, det gäller nu inte at göra?! Försöker att lärä mig...förlåt o tack.

Lämna en kommentar:

• Uffe Lindström
    svarade
    Verkligen smakfulla SA akvarier!

Lämna en kommentar:

• fart66
    svarade
    virkelig fine akvarier SixFeetTall

Lämna en kommentar:

• SixFeetTall
    svarade
    Hej alla!

Vi har fem kar hemma men två av detta är S-A kar. Den största är 600-l paludarium med unga (men lekt redan flera gånger) Geophagus Tapajos Orange Head, Corydoras concolor x 10-15, flera småa pleco (L-204, L-333, L-174 o L-134), Copella arnoldii x8 och Hyphessobrycon megalopterus (förlåt, vet namnet inte på svenska). Tetra ska kaske flytta till min pojkens 300-liter kar o jag ska skaffa några Copella mera. Ljuset är LED (4x27w Cree), filtering via hydrobox med gröna växter och en liten HMF, två innefilter och en streamer.

Klicka på bilden för större version

Namn: P2150080.JPG
Visningar: 1
Storlek: 84,0 KB
ID: 689968 Klicka på bilden för större version

Namn: P2150084.JPG
Storlek: 70,1 KB
ID: 689969

Sen har vi en liten kar (130x40x35cm) med Apistogramma borellii 2+6, Corydoras trilineatus x 6 o Paracheirodon innesi x 15-?. Det här karet är bara en vecka gammalt men där fanns nästän likadant 250l-kar tidigare. Ljuset T5 2x39w, filtering en liten innefilter o lite extraflöde.

Namn: P2150091.JPG
Storlek: 92,9 KB
ID: 689970 Klicka på bilden för större version

Namn: P2150100.JPG
Storlek: 92,2 KB
ID: 689971

Namn: P2150095.JPG
Storlek: 95,1 KB
ID: 689972

Med vänliga hälsningar, Maria
    Senast redigerad av SixFeetTall; 15 February 2014, 18:31.

Lämna en kommentar:

• SixFeetTall
    svarade
    Hej alla!

Vi har fem kar hemma men två av detta är S-A kar. Den största är 600-l paludarium med unga (men lekt redan flera gånger) Geophagus Tapajos Orange Head, Corydoras concolor x 10-15, flera småa pleco (L-204, L-333, L-174 o L-134), Copella arnoldii x8 och Hyphessobrycon megalopterus (förlåt, vet namnet inte på svenska). Tetra ska kaske flytta till min pojkens 300-liter kar o jag ska skaffa några tetra mera. Ljuset är LED, filtering via hydrobox med gröna växter och en liten HMF, två innefilter och en streamer.

Namn: P2150080.JPG
Storlek: 157,0 KB
ID: 689961 Klicka på bilden för större version

Namn: P2150082.JPG
Storlek: 142,9 KB
ID: 689967

Sen har vi en liten kar (130x40x35cm) med Apistogramma borellii 2+6, Corydoras trilineatus x 6 o Paracheirodon innesi x 15-?. Det här karet är bara en vecka gammalt men där fanns nästän likadant 250l-kar tidigare. Ljuset T5 2x39w, filtering en liten innefilter o lite extraflöde. Hoppas at hitta mera Acorus gramineus o att Echinodorus Grandiflorum ska växa upp ovanpå vattennivå.

Namn: P2150091.JPG
Storlek: 127,0 KB
ID: 689963 Klicka på bilden för större version

Namn: P2150100.JPG
Storlek: 174,1 KB
ID: 689965

Namn: P2150095.JPG
Storlek: 129,1 KB
ID: 689964

Vi syns, Maria
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av liv
    Fikk endelig tatt ett bilde av en av psittacusene alene..
    Så snygga bilder Liv!

Jag måste ta en foto session i mitt akvarium
    Snart också...

Hur fungerar "terrorbalansen" är alla fiskar vid livet ännu?

Lämna en kommentar:

• liv
    svarade
    Fikk endelig tatt ett bilde av en av psittacusene alene..
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• liv
    svarade
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Jag gillar ditt kar också! Speciellt gäddorna. Hade gärna haft så stora gäddor också!
    ..stille i tråden,så her kommer det litt..
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av Rivulatus
    Tjusig! Dina har fått de där runda "vuxna" utseendet nu tycker jag!

Lämna en kommentar:

• Rivulatus
    svarade
    Caquetaia myersi
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...