SA-Bilder - del 2

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Banderad
    svarade
    Det var längesedan det gick SA-ciklider här hemma, men nu är ordningen återställd: Guianacara owroewefi

/Jocke
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• liv
    svarade
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Wow!!! Dom är respektingivande!

Tror inte dom kommer växa så mycket till heller!

Har du kvar psicattusen i karet också?

Undrar hur länge terrorbalansen kommer fungera med alla gäddorna i karet... Alla artiklar man läser säger ju att det till slut bara finns ett etablerat par kvar. Det verkar gälla alla Crenicichla.
    Ja,psittacusen er i kare 5 stk,ca.20,25,cm.,det er bra att gjeddan kan bryne seg på dem av og til,tror hvis det ikke var (target fish) i karet hadde
    nok gjeddan kranglet innbyrdes.De 3 gjeddene tror jeg er 2 hunner og hannen ,den største,har en liten spiss på
    halefinnen som de 2 andre ikke har.
    Flotte svenier og myersi du har.Har undersøkt litt om andre store creniciclaer,marmorata,atababo sp 1,lenticulata,osv,alt kan skaffes,
    men det er veldig høye priser.Leverer inn lotto som før,så kanskje en dag...

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Och här kommer ett gäng bilder på mitt 540 Liters med Crenicichla sveni , Caquetaia myersi samt lite malar och tetror.
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Här kommer ett bombardemang med bilder jag tog ikväll...

Först ut min Scalarkub med VF Scalarer ifrån Colombia.
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av liv
    Ja,her er oppdatering på gjeddene,har nå passert 30.cm.grensen og de vokser enda,håper de har max,størrelse snart.
    Det er bare og glemme og putte noen nye fisker ned i ,her er det gjeddan som eier alt.
    Fascinerende fisker med personlighet,nesten som oscar.
    Wow!!! Dom är respektingivande!

Tror inte dom kommer växa så mycket till heller!

Har du kvar psicattusen i karet också?

Undrar hur länge terrorbalansen kommer fungera med alla gäddorna i karet... Alla artiklar man läser säger ju att det till slut bara finns ett etablerat par kvar. Det verkar gälla alla Crenicichla.

Lämna en kommentar:

• liv
    svarade
    Jag gillar ditt kar också! Speciellt gäddorna. Hade gärna haft så stora gäddor också!
    Ja,her er oppdatering på gjeddene,har nå passert 30.cm.grensen og de vokser enda,håper de har max,størrelse snart.
    Det er bare og glemme og putte noen nye fisker ned i ,her er det gjeddan som eier alt.
    Fascinerende fisker med personlighet,nesten som oscar.
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Banderad
    Riktigt fina fiskar Pia (och foton så klart)

/Jocke
    tack!

Ursprungligen postat av DaRe
    Toppenbilder, kan jag få någon bild på hona och kanske yngel och en riktigt bra bild på paret vore det kul
    Just nu vet jag inte om det finns nåt par än eller vilka som är honor i gruppen, jag har sex stycken och de är inte vuxna än men det kommer väl och då lovar jag att jag skall få till ett bra foto på det du vill ha

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Toppenbilder, kan jag få någon bild på hona och kanske yngel och en riktigt bra bild på paret vore det kul

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Riktigt fina fiskar Pia (och foton så klart)

/Jocke

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Tog lite bilder i helgen på mina microgeophagus altispinosa, dessa är mina favoriter just nu.
    Tycker att en del blev riktigt bra Blev många foton
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade

Aqua:Hur snabbt käkar de upp gurkan?
    Senast redigerad av Gäst; 19 February 2014, 19:01.

Lämna en kommentar:

• liv
    svarade
    Så snygga bilder Liv!

Jag måste ta en foto session i mitt akvarium
    Snart också...

Hur fungerar "terrorbalansen" är alla fiskar vid livet ännu?
    Joda ,det går bra,gjeddene har stort sett overtatt hele karet,men psittacusene kan ta vare på seg selv.Litt slossing er det men ingen skader.
    Litt skjell som fyker av og til.Hadde tenkt og selge psittacusene ,men tror da att gjeddene ville starte og slåss innbyrdes,så
    de er der som (target fish).Har av og til opplevd att gjeddene blir helt lysegul i farge,har prøvd og ta bilde men det er fort over,de vrikker også på seg ,så
    det kan jo være noe på gang.Artig det men tror att hvis det blir noe så vill nok :all hell brake lose.

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av SixFeetTall
    PiaJo har jättefin kar o kanon fina fotografier! Är svart-vit fisken nån Laetacara eller från samma släkt...? Vacker i alla fall!

MVH, Maria
    Helt rätt, det är lite större yngel av Laetacara flavilabris
    Har åtta stycken hos mig och en kompis har åtta stycken hos sig från samma kull.

Lämna en kommentar:

• olaw
    svarade
    Fina akvarium SixFeetTall. Spännande med paludarium.

Lämna en kommentar:

• SixFeetTall
    svarade
    PiaJo har jättefin kar o kanon fina fotografier! Är svart-vit fisken nån Laetacara eller från samma släkt...? Vacker i alla fall!

Ursprungligen postat av Rasmus E
    Väldigt vackra kar. Jag funderar på vilka växter du har och vad som lämpar sig för paludarium? Har någon här någon bra hemside- eller artikellänk?
    Hej Rasmus o tack!

Här är bra länkar http://www.hydro-culture.net/plants.html o http://www.dartfrog.co.uk/plants.html. Titta vilka godisar här säljes http://www.popow-orchids.com/! Nästan alla grönaväxter passar odlats som hydroväxter, even många orkideer o sukkulenter. Om man är interesserad av paludariums, det finns många netsidor, til exempel det http://www.dendroboard.com/forum/. Sen kan man googla "emersed culture" , "hydroponics" o hitta tusentals olika paludarium/vivarium/terrarium-sidor. Mina växter växar på o mellan träder (bogwood) so där finns nästan inte alls mull, men två av miniatyrorkideer växar i DIY-orkideemull eftersom dom blir för torr hela tiden. Några arter är noga med fuktighet o temperaturen.

Hoppas den hjälpte?

Det här är tidigare, mindre palu (90x50x50cm) som inte finns ännu (förlåt dåligt foto!)

Klicka på bilden för större version

Namn: PB210207 – kopio (2).JPG
Visningar: 1
Storlek: 111,4 KB
ID: 689989 Klicka på bilden för större version

Namn: PC020250 – kopio.JPG
Visningar: 1
Storlek: 85,6 KB
ID: 689990

MVH, Maria

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...