Ser fram emot bilder på det karet, låter rejält!
SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
En närgången HD film från igår kväll på mina Aequidens metae i lektagen:
This is "Aequidens metae" by Olof Blomqvist on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.
De har problem här i och med att äggen inte fäster på underlaget. Jag skulle gissa att allt är borta idag på morgonen.
mvh
olofKommentar
-
Asfin film!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
En närgången HD film från igår kväll på mina Aequidens metae i lektagen:
This is "Aequidens metae" by Olof Blomqvist on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.
De har problem här i och med att äggen inte fäster på underlaget. Jag skulle gissa att allt är borta idag på morgonen.
mvh
olof
Härlig film!CAKommentar
-
Kommentar
-
En liten raritet som inte är mycket att titta på ännu, dom är bara mellan 5-10cm ännu, och väldigt svåra att få någon bra bild på.
Cichlasoma Atromaculatum VF.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Kommentar
-
Lek i 936 karet och nu leker 2 par av Geophagus tapajos orange heads samtidigt. De la ägg samma timme 25 cm från varandra, hehe. Lite ovanligt mycket fajtande denna gång.
///David
-
Gillar deras orange "hjälmar" skarpt, väntar på att mina ska få till något liknande...Kommentar
-
En liten udda detalj jag sett är att de förbereder lek under ganska många dagar jämfört med hantlarna som är snabbare. När väl dagen för äggläggning kommer bleknar honan rätt ordentligt och när romen är lagd återtar hon färgen. Speciellt tydligt på det högra paret. Tyvärr var en golden nugget framme 10 minuter efter släckning och käkade upp båda parens rom i kväll.
Argh, skulle varit snabbare med nattlampa. Det tredje paret jag har med största hanen som leker längre in i karet klarar alltid av att skydda sin rom dessa första nätter.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
En film på något jag har funderat på att fånga länge.
Mina två par Flaggciklider har delat upp karet i mitten och stångas till och från i mitten. Det gäller att vara snabb för att få med det på film, för det finns ingen inbjudan till när det ska hända.
Verkar dock som att det högra paret skulle ha behov av relationsexpert, verkar vara lite inbördes problem där
Kommentar
-
Kommentar