Felaktiga Avatarer

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

Felaktiga Avatarer

Jag gillar att se vem man har en diskussion med.

visst vill man inte ha en bild, så får man leva med det

däremot dom som har fiskar o blommor osv ..... känns inte okej

vad tycker ni ?
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Kanske det, har aldrig tänkt på det hela. Jag har Magnolior för att det är stort intresse och jag vet inte ens om jag har någon bild på mig själv. men visst jag har tänkt tanken så det kanske vore dags att se om jag lyckas fota mig själv i alla fall även om jag suger på att ta kort på firrarna.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• HenrikV
      Användare
      • February 2007
      • 697

Står det inte i forumsreglerna att man ska ha bild på sig själv som avatar? Jag fick ändra min för ett tag sen när en "kampanj" mot detta kördes.

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

oops, då var det tydligt att jag inte läst dess fullt ut med andra ord

Då ska jag leta upp en ny bild eller kanske till och med drista mig till att ta ett foto
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag att ciklid.org gör bäst i att skippa den "regeln" av flera anledningar.

1. Alla kommer inte att lägga in avatar på sig själva..och detta av olika anledningar som känns onödigt att gå in på här.

2. Ciklid.org har ingen prioritet att styra upp användandet av medlemmars avatarer mer än att plocka bort de eventuellt olämpliga.

Vad man kan göra är att belysa det mellan varven för att få medlemmar att lägga in bild på sig själv.

Så för mig är regeln lika med noll...så den skulle kunna lyftas ur forumsreglerna i praktiken...eller så skriver man att man uppmuntrar till användande av eget foto på sig själv samt vad man inte tillåter i avatarer.

Kommentar

• tege
            Användare
            • February 2005
            • 2753

Borde det inte vara upp till medlemmarna att bestämma såna här regler. Måste vara ganska enkelt att köra omröstningar på VÅRAT eminenta forum, då slipper styrelsen hålla på med en massa småfrågor på sina styrelsemöten.
            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Ursprungligen postat av tege
              Borde det inte vara upp till medlemmarna att bestämma såna här regler. Måste vara ganska enkelt att köra omröstningar på VÅRAT eminenta forum, då slipper styrelsen hålla på med en massa småfrågor på sina styrelsemöten.
              Visst vore det härligt att medlemmarna ska få bestämma saker själva, men det håller tyvärr inte. När det gäller avatarer så bör man ha en skrivning vad man inte får använda, det vore enklare.

Att tro att medlemmar ska styra upp med avatarer är naivt. Jag har spenderat tid på många forum och en del användare drar sig inte för något när det gäller att sätta en symbol för sitt "hemliga" nick.

Ciklid.org vill att man ska använda sitt egna foto på sig själv av den anledningen att det dels blir personligt och att det även blir mer seriöst från användaren...dvs slippa "troll" osv. Det går inte att undgå för det cirkulerar så många användare som bara "tittar" på forumet men aldrig skriver.

En sak som man borde göra är att sätta en tidsspärr för hur länge en registrerad medlem ska få ha ett konto inaktivt på forumet. Precis som med gamla obesvarade inlägg så ligger det medlemmar som inte setts på forumet alls...som inte loggat in på jättelänge osv...men det är ju en annan fråga.

Kommentar

• Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

Jag har inte varit med om detta på andra forum, att det är så viktigt att ha en bild på sig själv. Där har ju folk oftast avatarbilder på lite av varje. Jag tycker dock det är en relativt trevlig idé att man skall se vem man pratar med, speciellt eftersom vi är en förening som träffas RL då och då, även om ju Tricella sällan dyker upp . Men i år kommer du, eller hur?

Å andra sidan får man ju lite av "evil eye" när man går i akvariebutiker ibland

Jag blev nekad en avatar en gång här har jag för mig. I reglerna står det "Avatar skall vara en personbild där det syns vem man är.", vilket väl inte är helt fel. Det känns även som att man får mer problem på forumet ifall vi gör det mer anonymt.

Förresten, varför skulle styrelsen inte bestämma detta? Det är väl ändå en ganska viktig fråga...
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

Ursprungligen postat av Zaphi
                  Jag har inte varit med om detta på andra forum, att det är så viktigt att ha en bild på sig själv. Där har ju folk oftast avatarbilder på lite av varje. Jag tycker dock det är en relativt trevlig idé att man skall se vem man pratar med, speciellt eftersom vi är en förening som träffas RL då och då, även om ju Tricella sällan dyker upp . Men i år kommer du, eller hur?

Å andra sidan får man ju lite av "evil eye" när man går i akvariebutiker ibland

Jag blev nekad en avatar en gång här har jag för mig. I reglerna står det "Avatar skall vara en personbild där det syns vem man är.", vilket väl inte är helt fel. Det känns även som att man får mer problem på forumet ifall vi gör det mer anonymt.

Förresten, varför skulle styrelsen inte bestämma detta? Det är väl ändå en ganska viktig fråga...
                  Du får "evil eye"? Wow...då är jag nog skjuten innan jag ens klivit in i en akvariebutik där de sneglat snett på dig...haha!

Ja och jo Zaphi...jag har länge sagt att jag ska dyka upp men alltid haft något som jag varit tvungen att prioritera. Nu är sådana ting minimerat att dyka upp så jag kommer att göra mitt första inträde på Ciklidstämmans arena i Linköping.

Kanske ska jag satsa på hockeyutrustning för att skydda mig..hehe...eller gömma mig i en förklädnad.

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

Nu har jag uppdaterat min avatar med vad jag lyckades hitta på PC:n.

///David

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Ursprungligen postat av DRE
                      Nu har jag uppdaterat min avatar med vad jag lyckades hitta på PC:n.
                      Trevligt...

Kommentar

• Ola Svensson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 14633

Ursprungligen postat av tege
                        Det är medlemmarna som har bestämt via en diskussion för fem år sedan. Reglerna röstades sedan igenom på ett årsmöte.

En "uppgift" avatarerna skulle ha är att stävja de mycket otrevliga ordväxlingarna som hade ägt rum. Då även dessa förbjöds är det ju svårt att veta om det hade en effekt, men jag tror faktiskt det. Om denna regel spelat ut sin roll vet jag inte, men jag är övertygad om att vi skulle få se färre personbilder om den togs bort vilket skulle vara synd tycker åtminstone jag.
                        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• sleepy
                          Användare
                          • August 2004
                          • 294

Ser inget fel ma att han en fisk eller annat som avatar. Vissa vill inte ha bilder på sig själv ect. Om man nu inte vill ha bild på sig själv så kan man fortfarande ha en bild som beskriver sig själv endå! tex sin favorit fisk/blomma "you name it".......

Men haha du måste varit utråkad för att starta denna helt meninglösa tråd, I mina ögon jallefall
                          Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
                          http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0

Kommentar

• cf.akvarielagret
                            Användare
                            • April 2002
                            • 5028

Ursprungligen postat av sleepy
                            Ser inget fel ma att han en fisk eller annat som avatar. Vissa vill inte ha bilder på sig själv ect. Om man nu inte vill ha bild på sig själv så kan man fortfarande ha en bild som beskriver sig själv endå! tex sin favorit fisk/blomma "you name it".......

Men haha du måste varit utråkad för att starta denna helt meninglösa tråd, I mina ögon jallefall
                            Jag är alldrig uttråkad, utom möjligen med okända människor som dig
                            ser att du inte har några vänner heller undrar varför ???
                            jag är Ateist
                            men Gud talade till mig
                            Gud är stor
                            jag frågade hur stor ? inget svar
                            han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• polle
                              Användare
                              • May 2008
                              • 197

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                              Jag är alldrig uttråkad, utom möjligen med okända människor som dig
                              ser att du inte har några vänner heller undrar varför ???
                              Jag har inte heller några vänner.
                              Nä, de riktiga vännerna finns på faceboken.
                              Har haft akvarium i tjugo år och samlat ett halvt års erfarenheter. Snart ska jag lägga till ett halvår.

Kommentar

Arbetssätt...