Sötvattensräkor med MALAWI !?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonasaik
    Användare
    • October 2002
    • 57

    Sötvattensräkor med MALAWI !?

    Hej

    Jag har ett 275 kar med auratus, golden, några små ancistrusar och en liten demasoni =)

    Nu är jag oerhört sugen på 3-4 räkor och undrar vilken art som skulle passa bäst och var i sthlm sådana enklast köps in?

    JAg har sökt på forumet och då hittade jag någon som hade räkor med stora guramis, dessa är väl ungefär lika illsinta som småfega Auratus? mina golden e suupersnälla =)

    Tacksam för många låånga svar!!

  • Therese
    Användare
    • April 2002
    • 196

    #2
    HAha långa svar tål att diskuteras=) Jag har ca 5 sötvattens räkor(ca 5cm)Jag har hållit dem tillsammans med några snäcklekare från tanganyika sjön, det gick hyfsat, alla räkor överlevde med livet i behåll. Men man såg dem inte altför ofta. Så fort de lämnade gömnstälenna bland växterna belv de jagade.
    Jag flyttade sedan räkorna till ett akvarium med lugnare fiskar (malar och discus) Här stortrivdes räkorna, de var även har man fick ut mest av dem. Då de nästan altid var frame och man såg att de trivdes. Några av räkorna fick även rom under magen, men jag såg aldrig några yngel.
    OM jag var du så skulle jag nog inte ha räkorna med malawin. Jag tror nog inte de kommer bli uppätna, men chansen att du får se dem är nog inte altför stor.
    mvh Therese

    Kommentar

    • Jonasaik
      Användare
      • October 2002
      • 57

      #3
      OK

      Stort tack för det låånga och uttömmande svaret =)

      Kommentar

      Arbetssätt...