Fototävling 2010
Kollaps
X
-
-
Vad tycker ni...ska vi ha en egen tråd här där vi kan ge kritik, både positiv och negativ? Jag kan känna ibland att i t.ex. trådarna som ligger idag ges det inte kritik mer än kanske att man säger att "den bilden var cool" eller liknande positiva omdömen. Känns lite som risken finns att trampa nå´n på tårna även om
Här finns det en sån tråd, tror inte den varit aktiv på ett tag.Kommentar
-
Den som söker finner...
Vad tycker ni...ska vi ha en egen tråd här där vi kan ge kritik, både positiv och negativ? Jag kan känna ibland att i t.ex. trådarna som ligger idag ges det inte kritik mer än kanske att man säger att "den bilden var cool" eller liknande positiva omdömen. Känns lite som risken finns att trampa nå´n på tårna även om
Varför skulle en tråd där man diskuterar öppet vad som blivit fel med tävlingen bli ett hinder för att folk att ställa upp? Jag fattar det inte.
I alla andra delar i livet analyserar man vad som gått fel, man tar till sig eventuell kritik, man söker lösningar på problemen och man hittar nya vägar att nå framgång.
Är det inte bättre att man diskuterar problemen nu och försöker komma till ordning med fototävlingen..eller ska vi susa vidare och få fler tävlingar inställda pga för få inskickade bilder?Kommentar
-
http://www.ciklid.org/forum/showthre...ght=bildkritik
Här finns det en sån tråd, tror inte den varit aktiv på ett tag.Kommentar
-
Det finns redan...avdelningen "Foto och Media" på forumet.
Det som jag däremot kan irriteras över är att trådar som varit inaktuella en stund försvinner ur visningsläget på respektive avdelning vilket genast gör det mycket svårare att hitta trådar liknande denna som vi länkade till nu.Kommentar
-
Det var ju mer än ett år sedan det skrevs i den tråden. Den kanske skulle "klistras" så ligger den ju alltid topp och är lätthittat!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Skulle tro att en av anledningarna är att tråden försvunnit..därför är det ett år sedan någon skrev där. Vet inte vart avbrottet ligger, men det känns som om det kan vara 14 dagar utan att någon skriver i tråden och då ramlar den ur visningssystemet...Kommentar
-
Du kan ju ändra visningsalternativen i varje kategori där du kan sortera om du vill se den senaste veckans trådar bara eller t.ex 1 år tebaxKommentar
-
Tänker lite högt........
Tänk om alla inlägg i denna tråd var en bild i tävlingenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det kanske går att programera om så att antal inlägg blir viktigare än tiden. Sidorna alltid visar dom 50 sista inläggen istället för dom senaste från veckan.Kommentar
-
Denna månaden är det 52:a gången som jag deltager i fototävlingen med mina artbilder av Tropheus. Jag har vunnit 4 deltävlingar varav 3 med min sk dåliga utrustning(Canon powershot G5) och en gång med min system kamera och macro objektiv.
Lite fakta om den Tropheus dominerande fototävlingen
2005 var där inget Tropheus foto med i årsfinalen.
2006 var där 2st Tropheus foton i årsfinalen, varav den bästa som trea.
2007 var där 3st Tropheus foton i årsfinalen, varav det bästa som nr två.
2008 var där 3st Tropheus foton i årsfinalen av 22st, varav det bästa som nr två.
2009 var där 7st Tropheus foton i årsfinalen, varav det bästa som nr sex.
2010 är där än så länge två och ett halvt Tropheus foto i årsfinalen
Enligt mina erfarenheter så tycker jag att det är svårare att vinna med en sk artbild av en Tropheus med eller utan systemkamera, t om lite svårare med system kameraSenast redigerad av stiffe; 30 September 2010, 16:53.mvh StefanKommentar
-
Kommentar