Fototävling 2010

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tege
    Användare
    • February 2005
    • 2753

Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Jag kommer lägga upp bilderna i tråden för kritik och skulle vara glad om jag kunde få hjälp att komma vidare.
    Kul att en del tar det som en utmaning istället för att på förhand ge upp, tråkigt om en sådan här tråd leder till att folk ger upp redan på förhand.

Men finns det någon tråd för bildkritik på den här sajten?
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• Erik Österlund
      Användare
      • January 2005
      • 3788

Ursprungligen postat av tege
      Kul att en del tar det som en utmaning istället för att på förhand ge upp, tråkigt om en sådan här tråd leder till att folk ger upp redan på förhand.

Men finns det någon tråd för bildkritik på den här sajten?
      Vad tycker ni...ska vi ha en egen tråd här där vi kan ge kritik, både positiv och negativ? Jag kan känna ibland att i t.ex. trådarna som ligger idag ges det inte kritik mer än kanske att man säger att "den bilden var cool" eller liknande positiva omdömen. Känns lite som risken finns att trampa nå´n på tårna även om

Här finns det en sån tråd, tror inte den varit aktiv på ett tag.

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Den som söker finner...

Vad tycker ni...ska vi ha en egen tråd här där vi kan ge kritik, både positiv och negativ? Jag kan känna ibland att i t.ex. trådarna som ligger idag ges det inte kritik mer än kanske att man säger att "den bilden var cool" eller liknande positiva omdömen. Känns lite som risken finns att trampa nå´n på tårna även om

Varför skulle en tråd där man diskuterar öppet vad som blivit fel med tävlingen bli ett hinder för att folk att ställa upp? Jag fattar det inte.

I alla andra delar i livet analyserar man vad som gått fel, man tar till sig eventuell kritik, man söker lösningar på problemen och man hittar nya vägar att nå framgång.

Är det inte bättre att man diskuterar problemen nu och försöker komma till ordning med fototävlingen..eller ska vi susa vidare och få fler tävlingar inställda pga för få inskickade bilder?

Kommentar

• tege
          Användare
          • February 2005
          • 2753

http://www.ciklid.org/forum/showthre...ght=bildkritik

Här finns det en sån tråd, tror inte den varit aktiv på ett tag.
          Åhå det var den du tänkte på, ja det var en tid sedan någon skrev där. Kanske vore det ide att samla alla trådar som har med foto och bilder på ett gemensamt ställe.

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Det finns redan...avdelningen "Foto och Media" på forumet.

Det som jag däremot kan irriteras över är att trådar som varit inaktuella en stund försvinner ur visningsläget på respektive avdelning vilket genast gör det mycket svårare att hitta trådar liknande denna som vi länkade till nu.

Kommentar

• Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

Det var ju mer än ett år sedan det skrevs i den tråden. Den kanske skulle "klistras" så ligger den ju alltid topp och är lätthittat!
              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Ursprungligen postat av Wilhelm
                Det var ju mer än ett år sedan det skrevs i den tråden. Den kanske skulle "klistras" så ligger den ju alltid topp och är lätthittat!
                Skulle tro att en av anledningarna är att tråden försvunnit..därför är det ett år sedan någon skrev där. Vet inte vart avbrottet ligger, men det känns som om det kan vara 14 dagar utan att någon skriver i tråden och då ramlar den ur visningssystemet...

Kommentar

• Niklas Olsson
                  Användare
                  • February 2003
                  • 1156

Du kan ju ändra visningsalternativen i varje kategori där du kan sortera om du vill se den senaste veckans trådar bara eller t.ex 1 år tebax
                  //Niklas

www.nofoto.se
                  Nofoto på Facebook

Kommentar

• cf.akvarielagret
                    Användare
                    • April 2002
                    • 5028

Tänker lite högt........

Tänk om alla inlägg i denna tråd var en bild i tävlingen
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• tege
                      Användare
                      • February 2005
                      • 2753

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                      Tänker lite högt........

Tänk om alla inlägg i denna tråd var en bild i tävlingen
                      Tyvärr är ju tråden lika tråkig som tävlingen, det är ett fåtal som deltar och engagerar sig

Kommentar

• Erik Österlund
                        Användare
                        • January 2005
                        • 3788

Tyvärr är ju tråden lika tråkig som tävlingen, det är ett fåtal som deltar och engagerar sig
                        Men skärpan e lika bra som i tävlingen!

Kommentar

• tege
                          Användare
                          • February 2005
                          • 2753

Men skärpan e lika bra som i tävlingen!
                          Ja vad vore tävlingen utan skarpa bilder

Kommentar

• tege
                            Användare
                            • February 2005
                            • 2753

Ursprungligen postat av Niklas Olsson
                            Du kan ju ändra visningsalternativen i varje kategori där du kan sortera om du vill se den senaste veckans trådar bara eller t.ex 1 år tebax
                            Det kanske går att programera om så att antal inlägg blir viktigare än tiden. Sidorna alltid visar dom 50 sista inläggen istället för dom senaste från veckan.

Kommentar

• stiffe
                              Användare
                              • April 2002
                              • 953

Denna månaden är det 52:a gången som jag deltager i fototävlingen med mina artbilder av Tropheus. Jag har vunnit 4 deltävlingar varav 3 med min sk dåliga utrustning(Canon powershot G5) och en gång med min system kamera och macro objektiv.
                              Lite fakta om den Tropheus dominerande fototävlingen
                              2005 var där inget Tropheus foto med i årsfinalen.
                              2006 var där 2st Tropheus foton i årsfinalen, varav den bästa som trea.
                              2007 var där 3st Tropheus foton i årsfinalen, varav det bästa som nr två.
                              2008 var där 3st Tropheus foton i årsfinalen av 22st, varav det bästa som nr två.
                              2009 var där 7st Tropheus foton i årsfinalen, varav det bästa som nr sex.
                              2010 är där än så länge två och ett halvt Tropheus foto i årsfinalen

Enligt mina erfarenheter så tycker jag att det är svårare att vinna med en sk artbild av en Tropheus med eller utan systemkamera, t om lite svårare med system kamera
                              Senast redigerad av stiffe; 30 September 2010, 16:53.
                              mvh Stefan

Kommentar

• Kimmy-
                                Användare
                                • June 2010
                                • 458

haha jag ska göra mitt bästa för att utöka det med 1 iaf
                                Mvh / Jimmy

Lokal

Kommentar

Arbetssätt...