Vargjakt!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Härligt uttalande! Detta sägar allt tycker jag! Människan vill välja vilka arter som ska få leva och vilka som ska dö, bara för att passa våran art, Där vi än bosätter oss och upptäcker nått som inte passar oss, då är det bara att döda, såå jävla tragiskt! Annars kan man ju välja att bosätta sig på platser där det inte finns sånt som man är "rädd" för, bara en tanke jag menar vargen fanns ju före oss, och gör bara det den var skapt att göra..
Och detta med att den tar hundar!! Jaaa men vafan då, jag har jobbat som hundförare i 10 år, utbildat hundförare i 4 år, hafft hund själv i över 30 år, om man släpper sin hund helt utan kontroll vind för våg utan uppsikt och då inte heller har kontroll, eller tränat sin hund på inkallning, har man inte det i beräkningen när man bor i rovdjursområden????
Det är som om jag skulle släppa ut mina hundar rakt ut i trafiken och bli skitsned att dom blev överkörda! Man måste väl för fan ha lite tänkande om man ska kunna leva med andra arter överhuvudtaget.. Kan ju få en grävling som biter av benet på min hund om jag inte har kontroll på mina hundar i mina marker, ska jag utrota dom också då?Kommentar
-
Kommentar
-
Men
Härligt uttalande! Detta sägar allt tycker jag! Människan vill välja vilka arter som ska få leva och vilka som ska dö, bara för att passa våran art, Där vi än bosätter oss och upptäcker nått som inte passar oss, då är det bara att döda, såå jävla tragiskt! Annars kan man ju välja att bosätta sig på platser där det inte finns sånt som man är "rädd" för, bara en tanke jag menar vargen fanns ju före oss, och gör bara det den var skapt att göra..
Och detta med att den tar hundar!! Jaaa men vafan då, jag har jobbat som hundförare i 10 år, utbildat hundförare i 4 år, hafft hund själv i över 30 år, om man släpper sin hund helt utan kontroll vind för våg utan uppsikt och då inte heller har kontroll, eller tränat sin hund på inkallning, har man inte det i beräkningen när man bor i rovdjursområden????
Det är som om jag skulle släppa ut mina hundar rakt ut i trafiken och bli skitsned att dom blev överkörda! Man måste väl för fan ha lite tänkande om man ska kunna leva med andra arter överhuvudtaget.. Kan ju få en grävling som biter av benet på min hund om jag inte har kontroll på mina hundar i mina marker, ska jag utrota dom också då?Kommentar
-
Kommentar
-
har sett En varg (vf) i värmland för nio år sen, lite skygg men nyfiken, stirrar och vädrar ett ögonblick sen drar iväg, intrycket var inget speciellt.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
-
Jaja vi får nog enas om att vi har alla våra åsikter och vi löser det aldrig som doohan så fint påpekade Jag tycker bara att när det pratas utrotning så är det bara tragiskt! Vi ska ju vara den dominanta och smarta arten på planeten, då borde ju vi också rimligtvis vara den art som hittar sätt att smexistera med andraMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Du tycks läsa inläggen som fan läser bibeln!
Som forumsvärd har jag samma rätt som du att tycka och skriva mina åsikter!
Vad är det för inkompetent i mitt inlägg? Mörda står inom "" "" och den egentliga betydelsen är ju att om man t.ex. skjuter ihjäl en människa så är det mord.
När det gäller djur så "mördar" man inte dem, med undantag av "mördarsniglar"
Vad regeringen bestämmer om och när inflyttningen ska ske av ryska vargar vet man väl inte ännu. Det bestämmer nog varghatarlobbyisterna åt dem!
Jag vill inte att vildsvinen ska utrotas, men det vore bättre om alla skjutglada jägare kunde skjuta av en del. (Var nära att köra in i en vildsvinsflock härom veckan.) De gör ju säkerligen mer skada än vargen.
Nu äter ju inte vildsvinen rådjur, älg och andra fyrbenta varelser, och de har säkerligen inte heller ihjäl jägarnas hundar, så det är väl därför de får vara ifred.
Vildsvinstek är gott, men vargstek är nog inte lika njutbar.
Vad gör jägarna med de skjutna vargarna? Sliter av dem skinnet och gör pälsmössor, eller vad? Och resten? Jag frågar, för jag vet inte.
Och till sist , hur många av dina hundar har blivit offer för vargen och hur många vargar har du skjutit ihjäl?
Förmodligen mitt sista inlägg i denna tråd.
Sen att använda ord som: varghatare, skjutglada jägare, varghatarlobbyister, stärker inte direkt disskutionen att gå åt det lugnare hållet.
Vildsvin jagas lika mycket som annat vilt, men är mer svårjagade. Hundar faller oxå offer för svin, men då hundarna används till att jaga dom så vet man riskerna. Fick man jaga varg med hund, gäller detsamma där..
Det är ju det som jag menar, en varg har man ingen nytta av annat än skinnet. I nuläget ska SVA ha in alla legalt skjutna vargkroppar.Kommentar
-
Hahaha tog bara ett exempel, men nej dom är nog inte så klena 60kg vaktmastiffer Har du så klena hundar så dom blir tagen av varg
Jaja vi får nog enas om att vi har alla våra åsikter och vi löser det aldrig som doohan så fint påpekade Jag tycker bara att när det pratas utrotning så är det bara tragiskt! Vi ska ju vara den dominanta och smarta arten på planeten, då borde ju vi också rimligtvis vara den art som hittar sätt att smexistera med andra
Ja, det är svårt att få en lösning som passar alla, vi lär ju inte finna någon på det här sättetKommentar
-
Men hoppa då ned från din höga piedestal och sluta att leka gud och se lite längre än till dina egna intressen.
Naturen har nytta av vargen, det är därför den har utvecklats och fortfarande finns kvar, trots vissa människors ihärdiga försök att utrota den.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Vi människor har kanske ingen nytta av den mer än skinnet.
Men hoppa då ned från din höga piedestal och sluta att leka gud och se lite längre än till dina egna intressen.
Naturen har nytta av vargen, det är därför den har utvecklats och fortfarande finns kvar, trots vissa människors ihärdiga försök att utrota den.
Människan har nytta av älgkött rådjurskött svinkött mm. mm. Därför vill jägaren slippa varg på marken.
Ett sätt att försöka leka gud är att plantera in nya individer från andra regioner.Kommentar
Kommentar