Vargjakt!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
-
Kommentar
-
Nja, bo på landet och skicka ut ungarna att gå ett par kilometer till skolbussen en vintermorgon en kolsvart morgon när vargarna ylar i skogen. Jag förstår de som bor på landsbygden i Värmland.
Ni som bor i Fjollträsk och Kålleland lär nog aldrig förstå hur det kan kännas om ni ens försöker.
Här förväntas inget svar då jag är "persona non grata" på forumet då jag tidigare har skrivit obehagliga sanningar om NCS... som har infriats med råge. Specielt med tanke på medlemsantalet och forumets utveckling. Men det känns bra att man haft rätt...Kommentar
-
Spännande att se vad som händer när dom sätter ut äkta VF vargar från finland eller ryssland till våran sedan länge inavlade stam av vargar. Blir det som Jannes inavlade röda rödzebror som blev sämre med nytt blod eller kommer dom svaga sjuka individerna vi har att stärkas i rätt riktning?
Det blir helt klart fler vargar att jaga när dom sätter ut fler djur i skogarna.Kommentar
-
Ja, vargen äter ju upp en hel del ungar på väg till skolan varje år. Men även det får ni väl kolla upp på nätet...Kommentar
-
Kommentar
-
Sen är det ju typiskt 99r att tro att folk i glesbygd super så fort det handlar om jakt...Kommentar
-
Hur många barn i Sverige har dödats av vargar?
Hur många barn i Sverige har dödats av skolbussar?
Svaren på dessa frågor leder ofelbart till att jag som ansvarstagande medborgare som värnar om våra barns framtid kräver att det omedelbart startas skyddsjakt på skolbussar.Kommentar
-
Tror jag inte - snarare är det nog som så att de påverkar älgstammen minimalt. De flesta älgar de få vargar som finns tar är nog älgar som på ena eller andra sättet är försvagade och som ändå hade sett "sina bästa dagar".
Jag tror att vargjakt vore bra för det skulle göra dem något skyggare - så se först till att 20-dubbla vargstammen och ha sedan licensierad vargjakt.
Annars är väl problemet just nu den stora tillväxten i vildsvinsstammen och det vore bra om sveriges jägare i högre grad riktade in sig på avskjutning av dessa.
Att jaga varg så att de blir skygga är rätt, men att 20-dubbla stammen är ju rena fantasierna. Då skulle avskjutningen ligga på runt 2000 djur per år..
Här finns det inga vildsvin, så jag har inga problem med dem. Vildsvin ger sig inte på folk och hundar om man inte jagar dom.Kommentar
-
-
[
Att jaga varg så att de blir skygga är rätt, men att 20-dubbla stammen är ju rena fantasierna. Då skulle avskjutningen ligga på runt 2000 djur per år..
En skröna till
tackarjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Nja, bo på landet och skicka ut ungarna att gå ett par kilometer till skolbussen en vintermorgon en kolsvart morgon när vargarna ylar i skogen. Jag förstår de som bor på landsbygden i Värmland.
Ni som bor i Fjollträsk och Kålleland lär nog aldrig förstå hur det kan kännas om ni ens försöker.
Här förväntas inget svar då jag är "persona non grata" på forumet då jag tidigare har skrivit obehagliga sanningar om NCS... som har infriats med råge. Specielt med tanke på medlemsantalet och forumets utveckling. Men det känns bra att man haft rätt...
det finns ca 200 vargar
dom lär inte höras på så många ställenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Är man orolig för hundarna så förbjud jägare och bilar - det är dessa som är farliga för hundarna inte vargarna. När jag växte upp så hade vi flera jakthundar som dödades - när en av våra hundar inte kom hem efter jakten så fick vi ofta ett samtal hem på kvällen om att någon hade hittat den i en vägren - påkörd och dödad av en bil.
Det senaste dokumenterade fallet i Sverige där en varg dödat en människa var 1821 http://sv.wikipedia.org/wiki/Varg_i_...skor_i_Sverige
Dock problemet med vildsvinen (och i viss mån älgarna) är inte att de attackerar människor (även om de gör det betydligt oftare än vargar) utan att de faktiskt förstör våra grödor i rätt stor utsträckning - vilket inte vargarna gör.Senast redigerad av Kjell Fohrman; 17 October 2010, 23:08.Kommentar
Kommentar