Som vanligt har du rätt Ola, det har även funnits en varg 500 meter från ditt hus i mölndal, det vill säga på söderleden i mölndal, och från ditt hus hem till mig är det ca 4 kilometer med skog, vargen kanske tog den vägen förbi mitt hem innan den landade i mölndal på söderleden.Janne
Vargjakt!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Var står det att just nilabborren är en av akvariefiskarna jag syftade på? Nilaabborren är en ekologisk katastrof som just utrotade mängder av ciklider i sjön. Dock så kan man med ditt tidigare argument försvara inplanterandet av den, trots de ekologiska följderna det fått.Kommentar
-
Som vanligt har du rätt Ola, det har även funnits en varg 500 meter från ditt hus i mölndal, det vill säga på söderleden i mölndal, och från ditt hus hem till mig är det ca 4 kilometer med skog, vargen kanske tog den vägen förbi mitt hem innan den landade i mölndal på söderleden.Janne
Kommer rädslan från de gamla kyrkböckerna som berättar om den onda ulven? Det känns i många lägen som att det är ju äldre generation desto räddare för vargen.Kommentar
-
Att det inte finns problem i storstäderna tror jag knappast att du själv tror på. Vad gäller skogsfastigheter så tror jag att de flesta skogsägare är glada att det finns varg i skogen som håller nere älgstammen. Vargen är en nationell angelägenhet så alla har rätt att tycka till om den.
Men du tänker väl på dom stora stackars skogsbolagen SCA/STORA/ mm. som bara ser till sina ekonomiska syften. För dom är det ju riktigt synd omKommentar
-
-
Det är väl kanske i själva verket så att de stora skogsbolagen hade ett finger med i utplanteringen, i slutet av 70-talet.
Länsstyrelsen verkar inte heller våga begränsa jakten på t.ex. Stora skogs marker, jaktlagen runtomkring fick lägre tilldelning när älgstammen gick ned. Men Stora fick högre tilldelning jämfört med vad som rekommenderas?!?! Dessutom är de arrenderande jägarna piskade att fylla kvoten, annars hotas dom med att ersättas....Kommentar
-
Ja livet är hårt för dom otåliga, ibland så får man inte svar, vad det beror på det vet jag inte men jag har mina teorier.
Du får väl formulera om frågan, eller också så är det väl ingen som är sugen på att svara digJanneKommentar
-
Själv är jag inte rädd för vargen, utan vad den kan göra. Den kan ta min hund, göra markerna vilttomma, ta tamdjur trots att de är inhägnade, jag kan inte utöva mitt stora intresse utan att känna viss oro för hunden.
Vargen ställer till med problem helt enkelt, Björn och Lo finns det mångfalt fler av utan att de ställer till en bråkdel av det vargen gör.Kommentar
-
ja, jag säger då det...denna ensidigt enfaldiga debatt är ju nog för att åter lämna forumet efter en återtitt efter lång tid...det enda vettiga jag såg i vargdebatten var Mickes Peps citat:
Vad är det för spår mamma, vad är det för spår i sanden?
- Bara vargens spår min son och ingenting att frukta. Vargen flyr din herdesång det är ingenting att frukta.
- Den vite mannens spår min son, du har ALLT att frukta, spring och göm dig fort min son, du har ALLT att frukta. Spring och göm dig fort min son, du har allt att frukta.
Självklart ska vi ha varg i detta land - detta varken behöver eller ska debatteras...frågan är om människan ryms?
Puss på er allihop!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Vart äger dom skog?Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
ja, jag säger då det...denna ensidigt enfaldiga debatt är ju nog för att åter lämna forumet efter en återtitt efter lång tid...det enda vettiga jag såg i vargdebatten var Mickes Peps citat:
- Bara vargens spår min son och ingenting att frukta. Vargen flyr din herdesång det är ingenting att frukta.
- Den vite mannens spår min son, du har ALLT att frukta, spring och göm dig fort min son, du har ALLT att frukta. Spring och göm dig fort min son, du har allt att frukta.
Självklart ska vi ha varg i detta land - detta varken behöver eller ska debatteras...frågan är om människan ryms?
Puss på er allihop!Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Förstår inte varför Sverige inte ska kunna ha en stark vargstam då vi har alla förutsättningar för det.
Åren 2000-2005 dödades eller skadades 7 238 Agria-hundar i trafiken. 135 träffades av vådaskott och 84 skadades eller dödades av rovdjur så det är vaga argument om att rovdjuren tar så mycke hundar när trafikanter och jägare själva står för nästan alla skador på sina hundar och inta själva rovdjuren. Sverige har ju bland dom klenaste vargstammarna i europa, plus att vi har alla förutsättningar för en stark vargstam på grund av att vi inte är lika tätbefolkade som många av dom andra europeiska länderna...Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
...det enda vettiga jag såg i vargdebatten var Mickes Peps citat:
Puss på er allihop!
Puss på dig medSenast redigerad av Zaphi; 16 November 2010, 10:53.Kommentar
Kommentar