Vargjakt!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Men du skriver att barnen dör. Mig veterligen finns det inga vargar som attackerar barn. Däremot så biter bland annat hundar ihjäl barn, varför inte först avliva alla hundar innan du ger dig på oskyldiga djur? Kunskap är makt...Kommentar
-
-I Viktoriasjön anses nilabborren av många vara ett lyckat projekt för folket kring sjön. Räddar människor på bekostnad av andra arter.
-(Annat än fisk) Tigrar attackerar människor men ligger nära att utrotas. Ska de jagas i förebyggande syfte (vilket tjuvjakt ofta är)?
Varför inte göra som i Australien där man är betydligt mer mån om att leva sida vid sida, trots deras farligare arter?Kommentar
-
Kommentar
-
Ja vi har klarat oss i 100 år utan vargen, vi kan säkert klara oss i 100 år till.
Men det har jag inte sagt att vargen ska helt bort, men så fort den ställer till problem så ska vi minska av vargstammen, för att det är väl så att vi människan ska överleva, och det kan vi tydligen göra utan vargen.JanneKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nu är det dags med ett citat från skånes stolthet
Vad är det för spår mamma, vad är det för spår i sanden?
- Det är bara tigerns spår min son och ingenting att frukta, tigern flyr din jägarblick, det är ingenting att frukta.
- Det är ormens spår min son och ingenting att frukta, ormen flyr din vandrarfot, det är ingenting att frukta.
- Bara vargens spår min son och ingenting att frukta. Vargen flyr din herdesång det är ingenting att frukta.
- Den vite mannens spår min son, du har ALLT att frukta, spring och göm dig fort min son, du har ALLT att frukta. Spring och göm dig fort min son, du har allt att frukta.
Peps Persson, SpårKommentar
-
Jag tror jägarnas högsta önskan är att vargen vore lite blodtörstigare och verkligen gav sig på små barn, finns väl ingen som personligen är rädd för vargen.
Man vill väl vara herre i sitt eget hus. En del bor/gömmer sig i lägenhet i stan med sin familj, där är det inga problem varken med varg eller att få vara herre. Men jägaren som bor i skogen i villa med tillhörande skogsfastighet eller arrende, där blir det problem när så många utomstående ska vara med och bestämma.
Som tur är har vi ett starkt jägarförbund i Sverige som tar till vara även på jägarnas intressen kanske just därför som vi har en så pass bra organiserad vargjakt i landet.
Undra hur många vargar som får skjutas 2011Kommentar
-
-
Tigrar och Varaner har trots allt reservat/ öar som de ska vara fredade i/ på, då får vi väl begränsa vargarna till vissa reservat. Befinner de sig utanför dem är det lovligt byteKommentar
-
Om dom som har Varg tänker lite längre så är det naturen dom kommer att få sitt leverbröd från.....snart.....genom turister som har en kamera o en plånbok.
då kommer det inte att bli ett bra svar..........Vargar fy fan dom dräpte vi med fällor som djuren tuggar i sig o river sönder magen.
Vill folk se varg är mitt tips: En djurpark!! (inte den i Skåne )
Var får man tag på fällor med dom egenskaperna du beskriverKommentar
-
Tycker du att nilaborren är en akvariefisk, ja du har tydligen en rätt så stor balja, den kan väl väga upp till 200 kilo.
Men du kanske menade någon annan akvarifisk.JanneKommentar
-
Jag tror jägarnas högsta önskan är att vargen vore lite blodtörstigare och verkligen gav sig på små barn, finns väl ingen som personligen är rädd för vargen.
Man vill väl vara herre i sitt eget hus. En del bor/gömmer sig i lägenhet i stan med sin familj, där är det inga problem varken med varg eller att få vara herre. Men jägaren som bor i skogen i villa med tillhörande skogsfastighet eller arrende, där blir det problem när så många utomstående ska vara med och bestämma.
Som tur är har vi ett starkt jägarförbund i Sverige som tar till vara även på jägarnas intressen kanske just därför som vi har en så pass bra organiserad vargjakt i landet.
Undra hur många vargar som får skjutas 2011Kommentar
Kommentar