HÄr går det hett till o i denna tråden är det lungt
Vargjakt!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Om dom som har Varg tänker lite längre så är det naturen dom kommer att få sitt leverbröd från.....snart.....genom turister som har en kamera o en plånbok.
då kommer det inte att bli ett bra svar..........Vargar fy fan dom dräpte vi med fällor som djuren tuggar i sig o river sönder magen.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Om dom som har Varg tänker lite längre så är det naturen dom kommer att få sitt leverbröd från.....snart.....genom turister som har en kamera o en plånbok.
då kommer det inte att bli ett bra svar..........Vargar fy fan dom dräpte vi med fällor som djuren tuggar i sig o river sönder magen.
Dom som har varg tänker redan sedan länge "locka turister med mark(tyska) och kamera". Bygga barack bjuda på skog som någon annan äger eller arrenderar. Allt tack vare allemansrätten.
Den enes föda den andres död.Kommentar
-
Kommentar
-
HÄr går det hett till o i denna tråden är det lungt
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=63121Kommentar
-
Jaha, du menade så!
Syftade på det hela ur ett lite mer globalt perspektiv. Man ropar åt indierna att inte jaga tigern medan man samtidigt själv inte klarar av 200 vargar på en glesbebyggd yta så som Sverige. Ironiskt nog är tigern både en större fara och många tjuvjägares levebröd. Vargen gör en väldig liten skada i jämförelse.Kommentar
-
Ja, listan på "skadedjur" kan göras lång. Det handlar bara om vem man frågar. Frågan är hur vi människor ska förhålla oss till alla dessa "skadedjur". Ska vi utrota alla djur som ställer till problem för oss? I så fall kommer vårt land att bli rejält artfattigt. Är det åt det hållet vi ska sträva eller acceptera att vi har vilda djur i vår natur?Kommentar
-
Kommentar
-
Vilkoret för jakten var heller inte att minska beståndet som sådant, utan att föra in nya gener. Men andra ord så stämmer den senaste jakten inte heller in med många av jägarnas åsikter.Kommentar
-
Kommentar
-
Ja, listan på "skadedjur" kan göras lång. Det handlar bara om vem man frågar. Frågan är hur vi människor ska förhålla oss till alla dessa "skadedjur". Ska vi utrota alla djur som ställer till problem för oss? I så fall kommer vårt land att bli rejält artfattigt. Är det åt det hållet vi ska sträva eller acceptera att vi har vilda djur i vår natur?
Men det har jag inte sagt att vargen ska helt bort, men så fort den ställer till problem så ska vi minska av vargstammen, för att det är väl så att vi människan ska överleva, och det kan vi tydligen göra utan vargen.JanneKommentar
-
Ja vi har klarat oss i 100 år utan vargen, vi kan säkert klara oss i 100 år till.
Men det har jag inte sagt att vargen ska helt bort, men så fort den ställer till problem så ska vi minska av vargstammen, för att det är väl så att vi människan ska överleva, och det kan vi tydligen göra utan vargen.JanneKommentar
-
Ja vi har klarat oss i 100 år utan vargen, vi kan säkert klara oss i 100 år till.
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar