Vargjakt!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

Ursprungligen postat av Lundensis
    Jag förstår att du som jägare talar ur eget intresse, men skogen är inte enbart till för er jägare. Riksdagen har beslutat om de nationella miljömålen där bl.a. biologisk mångfald ingår och som Ola skriver bidrar vargen till en ökad biologisk mångfald.
    Punkt slut, eftersom våran kära riksdag har beslutat att vi ska ha en biologiskt mångfald. och det med en motivering att vi ska ha nationella mål.
    Tyvärr Lundensi, jag håller inte med våran riksdag , och det gör säkert inte resten här på forumet.
    Så att ta upp vad våran riksdag tycker , det tillför inget .
    För att vi för en debatt om man ska ha en varjakt eller inte.Janne

Kommentar

• tege
      Användare
      • February 2005
      • 2753

Jag förstår att du som jägare talar ur eget intresse, men skogen är inte enbart till för er jägare. Riksdagen har beslutat om de nationella miljömålen där bl.a. biologisk mångfald ingår och som Ola skriver bidrar vargen till en ökad biologisk mångfald.
      Eftersom vi lever i en demokrati och väljer vilka som ska sitta i våran riksdag så verkar dom ha lite svårt att hindra vargjakt, dom tog sitt förnuft tillfånga och lät jägarna skjuta av lite varg förra vintern.
      Så länge det finns människor kommer ej önskvärda djur att jagas och dödas sen kvittar det nog vad man får och inte.

Huggormen är väl fridlyst numera men jag känner ingen som inte slår ihjäl orm på sin egen tomt.
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• tege
        Användare
        • February 2005
        • 2753

Svar nej. Långt ifrån alla hundar har samma kroppskonstruktion som vargen. Det är ju bara att titta på dem så ser man skillnaden. Bulldog kan pga sin kroppkonstruktion inte föda sina valpar på naturlig väg, utan det krävs kejsarsnitt. Schäfern får lätt inflammation i ändtarmen pga sin sluttande kroppshållning. Det finns många andra exempel.
        I mina ögon har dom samma konstruktion men jag förstår vad du menar. Men det kvittar enligt mig eftersom även dom raser som är väldigt varglika ändock har rassjukdomar, inte i samma grad som dom raser du räknar upp men dom finns.

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Ursprungligen postat av tege
          Huggormen är väl fridlyst numera men jag känner ingen som inte slår ihjäl orm på sin egen tomt.
          Jag har sett en hel del huggorm men tanken på att slå ihjäl den är helt främmande för mig. Jag blev lite förvånad över det inlägget faktiskt.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• cf.akvarielagret
            Användare
            • April 2002
            • 5028

Eftersom vi lever i en demokrati och väljer vilka som ska sitta i våran riksdag så verkar dom ha lite svårt att hindra vargjakt, dom tog sitt förnuft tillfånga och lät jägarna skjuta av lite varg förra vintern.
            Så länge det finns människor kommer ej önskvärda djur att jagas och dödas sen kvittar det nog vad man får och inte.

Att uppmana till brott känns inte som något du bör tala om i vår klubb

jag tar kraftigt avstånd till ditt uttalande
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• tege
              Användare
              • February 2005
              • 2753

Ursprungligen postat av DRE
              Jag har sett en hel del huggorm men tanken på att slå ihjäl den är helt främmande för mig. Jag blev lite förvånad över det inlägget faktiskt.
              Jag också faktiskt, då är vi två.

Kommentar

• tege
                Användare
                • February 2005
                • 2753

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                Att uppmana till brott känns inte som något du bör tala om i vår klubb

jag tar kraftigt avstånd till ditt uttalande

Jag har inte uppmanat till brott vad menar du?

Kommentar

• cf.akvarielagret
                  Användare
                  • April 2002
                  • 5028

Huggormen är väl fridlyst numera men jag känner ingen som inte slår ihjäl orm på sin egen tomt.[/QUOTE]

Tex detta
                  det är väl ungefär vad alla vargjägare tycker om lag o ordning
                  jag är Ateist
                  men Gud talade till mig
                  Gud är stor

Kommentar

• tege
                    Användare
                    • February 2005
                    • 2753

Tex detta
                    det är väl ungefär vad alla vargjägare tycker om lag o ordning
                    Hallå!!!!
                    Bara för att jag talar om att jag har taskiga kompisar som slår ihjäl huggorm så är väl inte det att betrakta som en uppmaning.

Vargjägare eller inte, bryter mot lagar och förordningar gör vi nog alla.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                      Användare
                      • April 2002
                      • 5028

Hallå!!!!
                      Bara för att jag talar om att jag har taskiga kompisar som slår ihjäl huggorm så är väl inte det att betrakta som en uppmaning.

Vargjägare eller inte, bryter mot lagar och förordningar gör vi nog alla.
                      Då får du skriva annorlunda eller redigera dina inlägg
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor

Kommentar

• tege
                        Användare
                        • February 2005
                        • 2753

Då får du skriva annorlunda eller redigera dina inlägg
                        Ska jag skriva om mina inlägg för att du inte förstår så får du förklara vad det är du inte förstår för så länge jag inte vet vad det är du inte förstår så kan jag inte förstå vad det är jag ska redigera????? Hoppas du förstår för som du förstår så förstår inte jag riktigt vad det är du inte förstår.

Godnatt föresten så här länge brukar jag inte vara med.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                          Användare
                          • April 2002
                          • 5028

Ska jag skriva om mina inlägg för att du inte förstår så får du förklara vad det är du inte förstår för så länge jag inte vet vad det är du inte förstår så kan jag inte förstå vad det är jag ska redigera????? Hoppas du förstår för som du förstår så förstår inte jag riktigt vad det är du inte förstår.

Godnatt föresten så här länge brukar jag inte vara med.
                          Om du inte har alla sinnen kvar efter
                          kan vi fortsätta i morgon okej
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor

Kommentar

• deelay
                            Användare
                            • September 2002
                            • 5394

Ett hett tips till er som gillar o prata om dessa djur som lever utanför våra akvarium =)
                            http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Mr.Fish
                              Användare
                              • May 2004
                              • 1403

"Tycker det är sorgligt att våra politiker tillåter jakt på varg. Det finns inte ett enda vettigt argument som ger stöd åt vargjakt. Det handlar bara om att skaffa sig jakttrofeér och inget annat. Vår regering bedriver en rovdjurspolitik som helt saknar förankring verkligheten. "
                              Ok, håller faktiskt inte med..Men 200 Vargar på den yta, som är Sverige. Jo det måste den Arten ocjså ha rätt till. 200 vargar borde inte kunna göra livet osäkert för 9 milioner 2-fötter. ! Men, men, ekonomi==> Skadedjur..

Kommentar

• tege
                                Användare
                                • February 2005
                                • 2753

Om du inte har alla sinnen kvar efter
                                kan vi fortsätta i morgon okej
                                Sorry ingen alkohol att skylla på igår kväll inte, själv då?

Ursprungligen postat av Mr.Fish
                                "Tycker det är sorgligt att våra politiker tillåter jakt på varg. Det finns inte ett enda vettigt argument som ger stöd åt vargjakt. Det handlar bara om att skaffa sig jakttrofeér och inget annat. Vår regering bedriver en rovdjurspolitik som helt saknar förankring verkligheten. "
                                Ok, håller faktiskt inte med..Men 200 Vargar på den yta, som är Sverige. Jo det måste den Arten ocjså ha rätt till. 200 vargar borde inte kunna göra livet osäkert för 9 milioner 2-fötter. ! Men, men, ekonomi==> Skadedjur..
                                Våra Politiker måste tillåta vargjakt så inget annat parti får extraröster vid ett val. Politikerna är för fega för att ha en egen åsikt. Kanske är det baksidan med demokrati.
                                Om dom här 200 vargarna fick finnas på en yta lika stor som Sverige och hölls sig utspridda skulle inte jägarna ha några problem med vargen, men eftersom dom ska finnas på en yta stor som ca:1/3 av landets yta så blir det problem, problem åtminstone om man är jägare.

Kommentar

Arbetssätt...