Vargjakt!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ravenskog
    Användare
    • March 2007
    • 311

Ursprungligen postat av Sickan
    Nu var mitt inlägg skrivet lite skämtsamt...
    Men som lundensis skriver så går dit resonemang att använda även åt andra hållet.
    Sorry om mitt svar upplevdes som hätskt Mitt resonemang går då även att vända så här: Planterar dom ut varg i skogen åt mej får dom skylla sig själv

Kommentar

• Lundensis
      Användare
      • March 2004
      • 2262

Ursprungligen postat av tege
      Hör inte vårat välstånd till historien numera. Förr tjänade skogsägarna klöver som bara den men idag är det inte lika mycket värt.
      Skogen är fortfarande en av våra största exportprodukter.

Ursprungligen postat av tege
      Och inte är det älgarnas fel att det sker trafikolyckor, det är ju vi som kör på dom och inte dom som springer på oss.
      Helt rätt, så med mer varg som tar älg, kommer det att ske färre viltolyckor.

Kommentar

• Lundensis
        Användare
        • March 2004
        • 2262

Ursprungligen postat av Pontulf
        Hur mycket varg finns det i lund?
        Hurså?

Kommentar

• Lundensis
          Användare
          • March 2004
          • 2262

Ursprungligen postat av snarten
          Sorry om mitt svar upplevdes som hätskt Mitt resonemang går då även att vända så här: Planterar dom ut varg i skogen åt mej får dom skylla sig själv
          Om du vill riskera att sitta fyra år i fängelse, så är det upp till dig.

Kommentar

• Ravenskog
            Användare
            • March 2007
            • 311

Ursprungligen postat av Lundensis
            Om du vill riskera att sitta fyra år i fängelse, så är det upp till dig.
            YES!! Då är vi igång igen
            Bara en sådan sak att du får hårdare straff om man skjuter en varg än en människa, gör folk förbannade. Det visar bara vilket värde det sätts på folk

Kommentar

• Mikael W
              NCS Medlem

• August 2002
              • 8621

.. du får hårdare straff om man skjuter en varg än en människa,..
              Var då nånstans? I regel, eller i nåt absolut udda särfall?
              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• cf.akvarielagret
                Användare
                • April 2002
                • 5028

Bara en sådan sak att du får hårdare straff om man skjuter en varg än en människa, gör folk förbannade. Det visar bara vilket värde det sätts på folk
                Jag lägger detta som en skröna
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

Om folk tror att det är så innebär det rent ut sagt att folk är korkade.

Apropå att vargar går hårt åt älgstammen så pratade jag i förmiddags med farsan och dom hade den första förmiddagen av jakten skjutit 6 älgar så för honom var det den kortaste älgjakten någonsin

Kommentar

• Ravenskog
                    Användare
                    • March 2007
                    • 311

Det finns väl flera fall där mördare fått lindriga straff p.g. av "förmildrande omständigheter", "psykiskt sjuka" o.s.v.
                    Om jag anses som korkad för min uppfattning av media och mina åsikter, får det stå för er.
                    I vilken grad kan man förolämpa folk på det här forumet egentligen???

Kommentar

• Ravenskog
                      Användare
                      • March 2007
                      • 311

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Om folk tror att det är så innebär det rent ut sagt att folk är korkade.

Apropå att vargar går hårt åt älgstammen så pratade jag i förmiddags med farsan och dom hade den första förmiddagen av jakten skjutit 6 älgar så för honom var det den kortaste älgjakten någonsin
                      Det är likadant här uppe oxå... men grannjaktlagen får knappt en enda älg!
                      Du skriver som att du hävdar att vargarna gynnar älgstammen?!?!

Kommentar

• zenon
                        Användare
                        • September 2009
                        • 168

Det finns väl flera fall där mördare fått lindriga straff p.g. av "förmildrande omständigheter", "psykiskt sjuka" o.s.v.

Om jag anses som korkad för min uppfattning av media och mina åsikter, får det stå för er.

Ge gärna ett exempel...

Kommentar

• Ravenskog
                          Användare
                          • March 2007
                          • 311

Ursprungligen postat av zenon
                          Ge gärna ett exempel...
                          Det är väl bara att kolla på nätet...

Kommentar

• malawijanne
                            Banned
                            • November 2005
                            • 3217

Precis snarten, det finns vissa människor som har en gräddfil, inga namn.
                            Men jag har anmält det, det kan du också göra, det finns en symbol längst nere till vänster.Janne

Kommentar

• cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

Det är väl bara att kolla på nätet...
                              Nu var ju frågan riktad till dig och inte sök på nätet
                              sedan vill vi ha fakta inte något någon sagt till dig under en kaffekask i naturen.
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Kjell Fohrman
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4619

Det är likadant här uppe oxå... men grannjaktlagen får knappt en enda älg!
                                Du skriver som att du hävdar att vargarna gynnar älgstammen?!?!
                                Tror jag inte - snarare är det nog som så att de påverkar älgstammen minimalt. De flesta älgar de få vargar som finns tar är nog älgar som på ena eller andra sättet är försvagade och som ändå hade sett "sina bästa dagar".

Jag tror att vargjakt vore bra för det skulle göra dem något skyggare - så se först till att 20-dubbla vargstammen och ha sedan licensierad vargjakt.

Annars är väl problemet just nu den stora tillväxten i vildsvinsstammen och det vore bra om sveriges jägare i högre grad riktade in sig på avskjutning av dessa.

Kommentar

Arbetssätt...