Troffetråden 2010
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
En bild på troffebaljan. 250 liters kar med måtten 120*60*35 (L*D*H). Samt min första grupp troffar....Kommentar
-
tänkte höra hur det är med troffar och ljussättning + val av bakgrundsfärg!!!!
läste någonstans att vissa troffar färgar mer eller mindre ut pga vad man har för färg på bakgrunden eller hur starkt ljus man har .. kan någon utveckla det kanske ???
mvh peterKommentar
-
Kommentar
-
Jag pratade med en god kunnig vän om detta och jag är rädd för att dessa albinotroffar är mer gula egentligen... Så det ligger en poäng i det du skriver.
mvh BjörkmanB( Crazy about Tanganyika,Petrochromis, Tropheus and frontosa:PKommentar
-
-
Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Kommentar
-
någon som har erfarehet av tropheus masunga ??? ska köpa en grupp f1 av denna nästa vecka ..
mvh peterKommentar
-
[QUOTE=h0llowman;821981]tänkte höra hur det är med troffar och ljussättning + val av bakgrundsfärg!!!!
läste någonstans att vissa troffar färgar mer eller mindre ut pga vad man har för färg på bakgrunden eller hur starkt ljus man har .. kan någon utveckla det kanske ???
mvh peter[/QUOTE
följde rådet av P. Schupke att ha helvit sand ock mkt ljus inredning till Tropheus Chimba (en av mina favoriter) för att få fiskens mörkröda på max (skräckfärg) och det var faktiskt en enorm förbättring jämfört med mörkare inredning ja hade innanTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Körde förut med en gråsvart pangea bakrgrund, när jag bytte den mot en utanpåliggande vitt/ljusgrått papper färgade min Ilangi ut mycket mer. I övrigt är det samma förutsättningar, korallgrus och ljusare stenar... så jag hade inte kört med svartbakgrund.//RobertKommentar
-
Är lite nyfiken, kommer gruppen i från AL i Sunbyberg?
Hälsningar
JohanSenast redigerad av Johan F; 04 December 2010, 11:11.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Jag
kör med AquaTerra Rockwall Granit(slimline), vit sand och vit hålsten till mina Nkonde (ser ut som musanga) Dom färgar bra och man KAN verkligen se fisken i ett ljust akvarium. Kör med orginalrampen och har där Hagen PowerGlo rör + nya reflektorer. All inredning reflekterar ju ljuset mer eller mindre bra. Vit sand och vita stenar och vit bakgrund + bra belysning visar verkligen hur firrarna ser ut. Sedan är det annan sak om fiskarna föredrar mörk eller ljus inredning i akvariet.
Tycker att dessa troffar är mycket vackra, och inte så aggro som blackar o brichardi kan vara. O andra sidan är inte mina könsmogna än (5-7cm)Kommentar
-
Visst har jag det, du menar väl Musanga. Vad undrar du över om det är ljus eller mörk inredning så är väl det en smaksak. Jag har alltid ljus inredning, det är en fördel vid fotografering. För utfärgningens skull så är vattenbytena mycket viktigare att sköta än att välja rätt inredningsfärg.
Är lite nyfiken, kommer gruppen i från AL i Sunbyberg?
Hälsningar
Johan
nej dom är inte från AL i sumpan vad jag vet har bokat ett gäng i sala på aquatropic
mvh peterSenast redigerad av hollowman; 04 December 2010, 22:15.Kommentar
-
Filmtajm
Liten film på några nya firrar/yngel hemma hos oss.
14 goldkiriza, 3 vanliga och 29 trewavasaepettrisar
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
Kommentar