fina bilder på alla troffar ni har
Troffetråden 2010
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Tr.Lufubu
Roligt att läsa denna tråd och framförallt se bilder på alla troffarna, bidrager med ett par bilder på mina egna Lufubus.Kommentar
-
Snygg troffe som de fått fram i Burundi och den är snyggare än den helt orange färgade Pemban.
Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
Dina lufubu ser väldigt fina ut! Den undre fiskens röda färg överraska mig, har aldrig sett en sån röf lufubu tidigare. Min ser ut så här, ursäkta iPhone-kvaliteten...
Kommentar
-
Tr.Lufubu
Tack för kommentaren Markus, , jag köpte mina som Lufubu purple hos Kent i Nol, och de har mycket rött i sig, förstärks också med groluxrören jag använder.
Intressant att se filmen på dina Lufubus, de går mer i blått och vitt ser det ut som, åt Chaitika hållet lite, (Chaitika/Lufubu är väl samma fast med lokala variationer)
Lufubus är ingen färgchock på håll direkt, men när man tittar lite närmare på dem, och de är på humör, så är de en av de absolut vackraste tycker jag.
Lägger in en gruppbild, ser ju inte lika bra ut som alla närbilder men skulle ändå vara roligt att se från fler av er.Kommentar
-
hos Lufubu finns det väl som hos ilangi de som kallas för real Lufubu har för mej att Hans Appelskog hade någon artikel om det för länge sedan (slutet av 90-talet)
MVH / PontusPassenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
Kolla också Mikael Östers vinnarbild: http://www.ciklid.org/fototavling/fo...a.php?nr=50761Senast redigerad av Mikael W; 17 November 2010, 07:26.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Tack för kommentaren Markus, , jag köpte mina som Lufubu purple hos Kent i Nol, och de har mycket rött i sig, förstärks också med groluxrören jag använder.
Intressant att se filmen på dina Lufubus, de går mer i blått och vitt ser det ut som, åt Chaitika hållet lite, (Chaitika/Lufubu är väl samma fast med lokala variationer)
Lufubus är ingen färgchock på håll direkt, men när man tittar lite närmare på dem, och de är på humör, så är de en av de absolut vackraste tycker jag.
Lägger in en gruppbild, ser ju inte lika bra ut som alla närbilder men skulle ändå vara roligt att se från fler av er.
Din uppsättning ser fin ut, här kommer två klipp till i lika fantastisk kvalitet som det första...
Kommentar
-
Mycket snygga troffar och akvarium där Markus!! Vad är det för några, inte Lufubu väl? Gissar på Musanga och Ilangi
Ang. mina Lufubus så är det enl.uppgift just den hannen M.Öster vann fototävlingen med + 7 honor + 15 yngel min grupp består av, så det är ju extra kul. Men så snygg som han var på den bilden ser man ju inte hela dagarna precis, men han är väldigt röd när han vill
Lägger in en bild på Tr.Brichardi katonga som är en annan rolig firre.Kommentar
-
Mycket snygga troffar och akvarium där Markus!! Vad är det för några, inte Lufubu väl? Gissar på Musanga och Ilangi
Ang. mina Lufubus så är det enl.uppgift just den hannen M.Öster vann fototävlingen med + 7 honor + 15 yngel min grupp består av, så det är ju extra kul. Men så snygg som han var på den bilden ser man ju inte hela dagarna precis, men han är väldigt röd när han vill
Lägger in en bild på Tr.Brichardi katonga som är en annan rolig firre.
Musanga överst ja, och Ilangi ihop med Kiriza (+ Callochromis pleurospilus, Ophthalmotilapia ventralis, 1 tanganyika-ål samt Altolamprologus compressiceps som jag tyvärr inte lyckas fånga)
Så dina skall också komma därifrån...Jag köpte mina från en Stefan i Trollhättan. Fina är de i alla fall, oavsett var de kommer ifrånKommentar
-
Lägger in en bild på Tr.Brichardi katonga som är en annan rolig firre.//RobertKommentar
-
Lägger in en gruppbild, ser ju inte lika bra ut som alla närbilder men skulle ändå vara roligt att se från fler av er.
Som sagt, även Chaitika ska upplevas på nära håll och inte på 3-4 meters avstånd.//RobertKommentar
-
Kommentar
-
Mina Chaitika är ganska variabla i färgen med ryggfenor som går från blå/lila till mer svagt röd beroende på individ. Även kroppsfärgen varierar mellan individerna från vit/blå till vit/grön med vissa stänk av rött i sig. De med vit/grön kropp har mer rödaktiga fenor...
Som sagt, även Chaitika ska upplevas på nära håll och inte på 3-4 meters avstånd.
En riktigt vit Chaitika är en mycket vacker troffe.Kommentar
Kommentar