Troffetråden 2010
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
för 15-20 år sen så sa man att en de skulle ta ca5 år för en troffe att bli fullvuxen.för att få den optimala formen alltsåKommentar
-
närmre.
Men varför blir i så fall yngel större ur en VF jämfört med SO.
(Simmade mina Nkonde hos dig tidigare?)Kommentar
-
Ja kanske är det så att ynglena är större redan från början, själv låter jag alltid honorna gå kvar i huvudburken så det kan ta ett par veckor innan man ser ynglen på lite fritt vatten. får börja ta upp nåra honor o kolla o jämföra
närmre.
Men varför blir i så fall yngel större ur en VF jämfört med SO.
(Simmade mina Nkonde hos dig tidigare?)3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Jag kan nog tro att det ligger något i det, lite vad jag upplever på de avkommer som jag drar upp. Det är helt fel att driva dem för fort om man är ute efter bra form. Dessutom så blir färgen betydligt bättre.3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Är ingen Troffeexpert, men kan inte få in i skallen att om man matar protein och energirikt så blir dom avlånga och magra, och om man matar magert blir dom höga och kraftiga???
Tvärt emot människan alltså.FrontosamarkusKommentar
-
Den första troffeyngelgrupp (1-2cm) jag köpte för några år sedan gjorde jag helt fel. Jag fick lära mig då att det var viktigt att mata mycket så att de hela tiden var rund om buken, annars skulle de bli en dålig form på dem.
Vad hände, de växte och blev långa och smala med dålig färg, så numera så matar jag sparsamt och plötsligt så blir det motsatt effekt.3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Första veckorna (och tropheus äter gärna fast de har gulesäck kvar) bör de gå i jämna vtn-värden,matas regelbundet med ett relativt protein-rikt foder. Gärna ha alger att beta. Det är under de förhållanderna som jag fått fram troffar med bäst skallar. Skulle jag nån gång dra fram tropheus-yngel igen skulle jag tom sejfa med UV-filter."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Det kan va möjligt. Beror på var de mellanlandat där emellan?
Mina sista VF bytte jag med Stiffe. De flesta avkommorna fr mig tror jag går i Norge numer.
Prakt-exemplar av Nkonde hållr jag fortf som no 2 av alla troffar..."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Därför SO är svagare pga en sämre start i livet tror jag.
Det kan va möjligt. Beror på var de mellanlandat där emellan?
Mina sista VF bytte jag med Stiffe. De flesta avkommorna fr mig tror jag går i Norge numer.
Prakt-exemplar av Nkonde hållr jag fortf som no 2 av alla troffar...//RobertKommentar
-
Jag blir alltid lika förvånad när folk säger att troffar ska vara ca 10 cm efter ett år... å färgerna och formerna är givetvis fantastiska =S !!//RobertKommentar
-
Små troffar ska växa långsamt!
Låt dom beta pa stenar hela dagarna - i bra cirkulation pa vattnet. De blir skit fina då.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Nu har studerat mina egna yngel och småtroffar lite... Trots att de får sparsamt med mat och växer långsamt tycker jag de är ganska avlånga. Huvudena kanske inte är så små, men kropparna är definitivt inte lika höga som vf.//RobertKommentar
-
Kanske cirkulationen man ofta har i huvudbaljan kan vara avgörande, om man som jag tycker att dom yngel som får växa upp där istället för i en yngelburk blir bättre.
Hur har ni det som låter dom gå i uppdragningkar, lika bra cirkulation där?Kommentar
-
Jag ska ta lite bilder pa dom jag dragit up nu sist så kan vi gämföra.
Tycker att mina ugdjur ar finare än sina päron.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
Kommentar