If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Såg inga såna, kanske inte hade det hemma... Hade lite bråttom så jag hann inte fråga heller. Men ska definitivt dit i morgon igen och fråga!
Tackar för länken.
Mina tropheusar är snart ett år. Jag undrar, när börjar dom få sina starkare färger? vid vilken ålder?
Jag har red rainbow kapere. tycker inte att dom har färgat ut, kanske för unga?
Matar dem med bara NLS.
Mvh Igor
Hej, Jag har förvisso Kambwimba men liknar ju. Jag tycker troffar i allmänhet blir och är bäst utfärgade från ca 18-24 månader.
Lägger med en lite bildserie på de unga.
I dag är gruppen ungefär är ca 18 månader och nu börjar några dominanta hanarna sticka ut lite ifrån de övriga.
Bild;
1. ca 6 månader
2. ca 9 månader
3. ca 12 månader
PS! Bildserien är ju inte på samma individ, men hela gruppen är ganska jämn i färgen då dessa kort togs.
Hälsningar
Johan
Bifogade filer
Senast redigerad av Johan F; 01 October 2010, 20:26.
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Hej, Jag har förvisso Kambwimba men liknar ju. Jag tycker troffar i allmänhet blir och är bäst utfärgade från ca 18-24 månader.
I dag är gruppen ungefär är ca 18 månader och nu börjar några dominanta hanarna sticka ut lite ifrån de övriga.
Bild;
1. ca 6 månader
2. ca 9 månader
3. ca 12 månader
PS! Bildserien är ju inte på samma individ, men hela gruppen är ganska jämn i färgen då dessa kort togs.
Bild;
1. ca 6 månader
2. ca 9 månader
3. ca 12 månader
Hälsningar
Johan
tack Johan
Jag har ju sett utveckling utav färgen helt klart, dom var ju väldigt små när jag köpte dem.
Tänkte nu i dagarna börja med räkmix kombinerat med NLS foder, tror du inte att maten spelar in också?
Tycker dina fiskar har mer lyster och mer färg än mina just nu, förhoppningsvis kommer jag nå dit en vacker dag =)
Jag har ju sett utveckling utav färgen helt klart, dom var ju väldigt små när jag köpte dem.
Tänkte nu i dagarna börja med räkmix kombinerat med NLS foder, tror du inte att maten spelar in också?
Tycker dina fiskar har mer lyster och mer färg än mina just nu, förhoppningsvis kommer jag nå dit en vacker dag =)
Fodret spelar säkert roll, jag använder mig av NLS Spectrum Cichlid Formula och Tropical spirulina flinger.
Sedan vet jag att vattenkvalitén påverkar troffar, på så unga kanske det inte gör det med på vuxna ser man en klar skillnad.
/Johan
Senast redigerad av Johan F; 01 October 2010, 21:16.
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Fodret spelar säkert roll, jag använder mig av NLS Spectrum Cichlid Formula och spirulina flinger.
Sedan vet jag att vattenkvalitén påverkar troffar, på så unga kanske det inte gör det med på vuxna ser man en klar skillnad.
/Johan
ok, jag ska nu börja med räkmixen så får jag se om det sker någon utveckling.
Vattnet är viktigt, jag kör med byte en gång i veckan, dom verkar trivas annars. Bara färgen som jag jobbar med
ok, jag ska nu börja med räkmixen så får jag se om det sker någon utveckling.
Vattnet är viktigt, jag kör med byte en gång i veckan, dom verkar trivas annars. Bara färgen som jag jobbar med
Byt var fjärde dag en period, det kan göra underverk.
Kommentar