Troffetråden 2010
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Nkonde yngel försök 2
Försöker bädda in filmen direkt här i inlägget men de går inte så bra Så det blir på detta sättet då igen.
Mina 35st tropheus yellow nkonde yngel F1 or
Ingen höjdar film utan bara ......
Kommentar
-
Ikola
Mina ikolor, varning för sjösjuka dock då jag tydligen "gungar" med kameran,,,,
Tråden ligger på sparlåga så då torterar jag er med mina lågkvalitets filmerKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Det
stämmer att filtret till vänster stör. Hade problem med att det blev mycket matrester o annat bös kvar i det vänstra hörnet, Så jag stoppade i en 2252a. Har funderat på att ta bort den då den fular ner utseendet rätt mycket. Funderar på hur stor betydelse de skulle ha för vattenkvalliten bara?Kommentar
-
Jag
hoppas på yngel när dom växt till sig lite. Dom är mellan 3-5,5 cm idag. Dom största börjar visa färger och slåss en del.
Har försökt mata försiktigt för att dom ska växa sakta. Jag antar att det är dom snabbaste matvraken som snor större delen av maten när jag matar dem, som är mest välmatade, trots att jag försöker mata över hela akvariet Har minskat nls o ger dom minimalt med det. Dom får lite nls varannan dag. Annars spirulina flingor och räkmix. Ibland får dom lite cyklops.
Dom ska också få ett större akvarium då dom går i ett för litet akvarium idag. o då kommer dom att växa. Gissar att i slutet av året kanske de första ynglen dycker upp för då är dom lite drygt 1år.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
hoppas på yngel när dom växt till sig lite. Dom är mellan 3-5,5 cm idag. Dom största börjar visa färger och slåss en del.
Har försökt mata försiktigt för att dom ska växa sakta. Jag antar att det är dom snabbaste matvraken som snor större delen av maten när jag matar dem, som är mest välmatade, trots att jag försöker mata över hela akvariet Har minskat nls o ger dom minimalt med det. Dom får lite nls varannan dag. Annars spirulina flingor och räkmix. Ibland får dom lite cyklops.
Dom ska också få ett större akvarium då dom går i ett för litet akvarium idag. o då kommer dom att växa. Gissar att i slutet av året kanske de första ynglen dycker upp för då är dom lite drygt 1år.
Ett så stort gäng då blir nog ett 720 lagom, eller blir det ännu större?Kommentar
-
Jag
Jag brukar försöka undvika att överdriva storleken, så ev är dom största närmare 6cm. Dom kommer att flytta till Gävle senare i sommar efter att vi sålt huset. Då skaffar jag ett större akvarium till dem.
Sedan funderar jag på att skaffa 3-5 grupper till med troffar. Då det finns många varianter så är det en lång process att välja några och sedan få tag på fina ex av dem. Funderar på följande troffar!
En röd regnbåge (Kapere, Kambvimba eller Kasanga ja jag har sett annonsen på den VF Kasanga gruppen för 3000kr, tyvärr inte rätt tillfälla pga platsbrist)
Lufubun finns med på listan (Lila regnbåge)
Ev Körsbär om jag hittar fina.
Kanon fina vitbandade dubbar finns med på listan! Kroppsform viktigare än hur bandet ser ut
En Red cheek eller Canary Cheek om plats finnes
Viss justering av listan kan ske.Senast redigerad av doohan; 24 May 2010, 01:41.Kommentar
-
funderar på ett runt 600L (200 X 50 i höjd X 60 djupt) ev 720 då dom är enklare att få tag på beg. Ev ett stort möbelakvarium för vardagsrummer
Jag brukar försöka undvika att överdriva storleken, så ev är dom största närmare 6cm. Dom kommer att flytta till Gävle senare i sommar efter att vi sålt huset. Då skaffar jag ett större akvarium till dem.
Sedan funderar jag på att skaffa 3-5 grupper till med troffar. Då det finns många varianter så är det en lång process att välja några och sedan få tag på fina ex av dem. Funderar på följande troffar!
En röd regnbåge (Kapere, Kambvimba eller Kasanga ja jag har sett annonsen på den VF Kasanga gruppen för 3000kr, tyvärr inte rätt tillfälla pga platsbrist)
Lufubun finns med på listan (Lila regnbåge)
Ev Körsbär om jag hittar fina.
Kanon fina vitbandade dubbar finns med på listan! Kroppsform viktigare än hur bandet ser ut
En Red cheek eller Canary Cheek om plats finnes
Viss justering av listan kan ske.TropheusKommentar
-
Ja
Dom har varit högst på min lista i ett par tre år också. Nu hade jag tur och fick tag på denna gruppen. Nästan svårare att välja fler då jag redan har min drömtroffe. Men jag gillar blackarna då dom slåss o leker så det stänker om det. Så körsbär eller Pemba blir det en grupp av.
Brichardi vill jag också prova t, ex Canary Cheek eller Red Cheeken som inte klassas som Brichardi, men det är väll en SP och många tror den kommer att hamna i brichardigruppen. Den är elak så det räcker för att platsa i brichardigruppen
I Mooriigruppen är det regnbågarna som står högst på listan.
Fina dubbar då dom passar bra som utfyllnadstroffar till små grupper.Kommentar
Kommentar