Troffetråden 2010
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ok då förstår jag... då får vi hålla tummarna för att dom generna följde med =) Ska bli skoj att se.Kommentar
-
Men jag skulle inte kalla den OB...tycker att en del körsbärs troffar
är väldigt sena med att få sina röda fält.
Denna hona är ca 2,5 år och forfarande mer gul än något annat
//JohnnyKommentar
-
Det har diskuterats en del om sätt att få Troffar att leka. Jag tror jag har upptäckt ett nytt sätt. Jag satte ihop två grupper (bärnsten och kabimba) pga platsbrist. Jag har haft ganska svårt att få någon av grupperna att leka, men nu efter en vecka ser jag minst fyra honor som tuggar.
Visst, det kan vara en hanne från en grupp som har fått spel och lekt av honor från båda grupperna, men kul att se vad det gjorde att sätta ihop två grupper.
Och nej, ska inte sälja några av ynglen pga korsningsriskenKommentar
-
MVH
RogerKommentar
-
Har letat efter den vita och gula varianten men oftast är det en regnbågskombination som i och för sig kan vara riktigt snygga.
Att hitta de rena är däremot nästan omöjligt.Senast redigerad av Stephan E; 08 May 2010, 18:24.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Fördelar : http://www.nyfikenvital.org/?q=node/573
Nackdelar : har ingen ball färg? =)
Räkmix med havregryn ist för ärtor borde ju vara en bubblare, kanske något att testa?.Kommentar
-
Det funkar kanon nackdelen är väl att vattnet blir lite dimmigt en stund .ska du mata med havregryn använd Fiber havregryn det dammar minst.
Jag matar själv alla mina grupper med havregryn och har aldrig råkat ut för sjukdommar eller dödsfall med havregryn som foder, ett plus är att mina fiskar leker mera än med vanligt fiskfoder.Tropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
Tropheus moori bärnsten F1
Tropheus moori kejsare
Mvh KimKommentar
-
Kilova har du några bilder på dina troffar, det vore skoj att se dom.Kommentar
-
Det funkar kanon nackdelen är väl att vattnet blir lite dimmigt en stund .ska du mata med havregryn använd Fiber havregryn det dammar minst.
Jag matar själv alla mina grupper med havregryn och har aldrig råkat ut för sjukdommar eller dödsfall med havregryn som foder, ett plus är att mina fiskar leker mera än med vanligt fiskfoder.
Skämt åsido, hur ofta matar du med havregryn? Vad matar du med annars?Kommentar
-
Det hoppas jag med. På mina yngel/ungdjur (3-5cm) brukar man kunna se hur de blir som vuxen, men det är inte alltid det stämmer utan vissa dröjer det längre på innan fläckarna börjar komma fram och till slut blir riktigt fina.
/Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
På mina Körsbär på ca 6 cm syns det tydligt vad det ska bli. Men dom mindre är både gula, svarta och röda... Och här finns det åxå fiskar som kommer från VF OB. Jag hoppas inte på för mycket men det ska bli kul att följa dom och se om det blir några OB.Kommentar
Kommentar