If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Så du skulle rekomendera 50-60st men pratar du då om vuxna eller kan man starta med lite mindre (ev driva upp dom i ett mindre kar typ 375)
MVH
Roger
Man kan ju börja med att driva upp dom i ett mindre kar dvs om det är yngel/ungdjur. Jag skulle även rekommendera åtminstone 50-60 vuxna i ett 720 liters.
Mina Musanga (bildserien nedan) går i ett 600 liters och är 48 stycken vuxna djur.
PS! Tack för alla positiva kommentarer för körsbär-bildserien
Senast redigerad av Johan F; 14 March 2010, 22:43.
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Man kan ju börja med att driva upp dom i ett mindre kar dvs om det är yngel/ungdjur. Jag skulle även rekommendera åtminstone 50-60 vuxna i ett 720 liters.
Mina Musanga (bildserien nedan) går i ett 600 liters och är 48 stycken vuxna djur.
Vackra bilder igen
Och tack för svaret.
Ska bygga 2st burkar inne som jag tänkt köra troffar i tänkte ev också byta ut fisken i mitt 720 (flytta mina malawi till lokalen & köra troffar i 720l inne)
MVH
Roger
Tack alla, för de positiva kommentarer, det är sånt som gör att man gärna bidrar med några till bilder. Tog några bilder på Musanga igår. Det är väl lika bra och dela med sig av dem när det är så många som gillar troffe på bild.
Hälsningar
Johan
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Tack alla, för de positiva kommentarer, det är sånt som gör att man gärna bidrar med några till bilder. Tog några bilder på Musanga igår. Det är väl lika bra och dela med sig av dem när det är så många som gillar troffe på bild.
Hälsningar
Johan
Nä nu får du sluta, de var ju ännu bättre... ;-) jag blir avis både på fisken och din förmåga fota!
att du tar några bilder på dem. Har inte sett dem irl och knappt på bild heller för den delen. Inte så vanlig har jag fått för mig.
Ska se vad jag kan göra. Än så länge är det bara tre st som visar någorlunda rätt färg, dom andra är randiga. Vet faktiskt inte hur pass vanlig den är, men den är knappast unik... Någon annan som vet?
Kommentar