Troffetråden 2010
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Bara för att avsluta denna diskussion i troffeforumet från min sida så länkar jag till lite information om vårt vatten. De som önskar vidare diskussion i ämnet får gärna maila mig, annars tycker jag det känns som om det är dags att gå vidare...gärna i form av något snyggt foto på en Tropheus som avrundning.
Mikroorganismer i vatten:
Sedan kan man göra som jag vid intresse, dvs söka information själv.Kommentar
-
Med anledning av om honorna håller hela vägen första leken är ett mysterium för mig
Den ringa erfarenhet jag har byggt upp under dessa tre år med troffar är att generellt så brukar honan behöva leka 1-2 gånger innan den håller hela vägen. Visst har jag grupper där det går bra första gången för nästan samtliga honor (Duboisi, Pemba och Körsbär).
Sedan har jag haft två grupper där de har lekt i ett par månader, närmare ett halvår, totalt säkert 15-20-talet tugg men inte ett enda hona har gått hela vägen. Hur många gånger varje hona har lekt i dem grupperna vet jag inte men minst två, troligen tre innan de plötsligt går hela vägen Vet att en del säger att mata med annat foder under tugg-tiden, men det fungerar inte. Det verkar som om de behöver träna ett par gånger innan det fungerar.
Lycka till nu Larry, det är nu det roliga börjar
/JohanSenast redigerad av Johan F; 13 March 2010, 16:17.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Tack Johan
Du har helt rätt nu när ja tände så vart tugget borta.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Ja det är ju konstigt att man sätter varningstext att man inte ska dricka från kranen på vissa platser, att man ska spola vattnet väl innan man tar ett glas...att vatten från duschen inte kan drickas som vatten från kran i köket osv...
Bara för att avsluta denna diskussion i troffeforumet från min sida så länkar jag till lite information om vårt vatten. De som önskar vidare diskussion i ämnet får gärna maila mig, annars tycker jag det känns som om det är dags att gå vidare...gärna i form av något snyggt foto på en Tropheus som avrundning.
Mikroorganismer i vatten:
Sedan kan man göra som jag vid intresse, dvs söka information själv.
Dom där varningstexterna du pratar om dom har vi ju hemma nästa allihopa, ser dom dagligdags.
Längtar oxå till en riktigt snygg troffebild, då gärna på en vattendrickande sådan.
Den som söker hittar oftast det den själv vill hitta....Kommentar
-
Jag har försökt att besvara de inlägg som ifrågasatt mina teorier och mina åsikter. En del respekterar svaren..andra gör som du gör här i ditt senaste inlägg, vilket känns tråkigt.
Just av den anledningen känns det bättre att bryta diskussionen. Hoppas att åtminstone det kan respekteras.Kommentar
-
Tänk vilken disskusion man kan sätta igång med en enkel fråga Bra att många har olika åsikter och tillvägagångsätt, synd bara att det finns dom som inte tål det...
Tillbaka till det tråden ska handla om
Var i Skåne idag och hämtade en grupp Namansi. Ca 35 st i bra storlek. Några hannar har börjat visa dess riktiga täckning. En troffe man inte ser dagligen och det ska bli kul att följa deras uppväxt.Kommentar
-
Aha
Tänk vilken disskusion man kan sätta igång med en enkel fråga Bra att många har olika åsikter och tillvägagångsätt, synd bara att det finns dom som inte tål det...
Tillbaka till det tråden ska handla om
Var i Skåne idag och hämtade en grupp Namansi. Ca 35 st i bra storlek. Några hannar har börjat visa dess riktiga täckning. En troffe man inte ser dagligen och det ska bli kul att följa deras uppväxt.Kommentar
-
-
Lite bilder på körsbär.........
för att komma på rätt spår...3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Grymma bilder på snygga troffar JohanDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
-
Fantastikt fina bilder Johan precis vad tråden behöver hoppas mina blir lika fina som dina
En liten fråga
Hur många troffar bör man ha i ett 720 & ska man ev köra 2grupper.
MVH
RogerKommentar
-
i ett 720 skulle ja ha minst 40 stycken men gärna typ 50-60 st , med 2 grupper så kan det eventuellt gå med mindre antal i varje grupp men ja tycker att det är svårare att få till dominans å trivsel med 2 gr. som tillexempel kan ett antal i en grupp totalt dominera å trycka ner den andra hela gruppen vilket inte är så kul..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
Kommentar