Troffetråden 2010

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maltandis
    Användare
    • October 2003
    • 1567

Grattis till lekarna, det kommer säkert bli många fler. När de väl kommit på hur man gör så har de lite svårt att sluta.
    Lycka till med dina Tanganyikaclowner:-)

Mat beställdes för en kvart sen, dyker väl upp om ett par veckor.
    Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• Tedde
      Användare
      • September 2006
      • 100

Ursprungligen postat av LN
      Snyggt Tedde
      Det är ju en grymme grupp körsbär du har där.
      Tackars! jo de är fina, tyvär så blir det nog en väldigt liten kull med tanke på att det är väldigt svårt att urskilja om det verkligen blev något av leken. Visar sig väl lite längre fram när de kryper ur äggsäcken. Men så är det ju vid förstagångs tugg.
      I källaren finns nära 50 olika arter Malawi/Tanganyika i hundra akvarier...

Kommentar

• LN
        Användare
        • December 2004
        • 4744

Ja jo Tedde, men hoppas att du börjat få lek i vattnet så att fler honor kommer igång.

Ja har gort en makeover i mitt 540. Ur med SA fiskarna, bytt engelska sjöstenen mot ciklidgrus, rensatt alla filter och satt i 17st troffar Chaitika. en himla massa jobb men nu får Troffegruppen ett betydligt större kar o förhoppningsvis kommer dom till lek inom en/två månader.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Tedde
          Användare
          • September 2006
          • 100

kul att ni bestämde er för att behålla 540 litarn, alltid kul med nytändning. Hoppas allt går efter planen nu.

Kommentar

• LN
            Användare
            • December 2004
            • 4744

Ja det är kul att C är med på noterna
            Nu öppnar sig lite nya möjligheter. Är sugen på T. Irsacae, vore kul att komma över 3 par hästnosar o köra fram yngel till stora byttan.
            Ja o när man ändå är inne o spånar så varför inte en liten grupp sandisar när man ändå är igång
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Tedde
              Användare
              • September 2006
              • 100

klart du ska ha sandlekare, det svåra blir att välja ut vilken av alla sorter. Och för att sedan skicka i den större baljan så kanske de inte ska vara allt för lika dina callochromisar eller xenotilapia...

Kommentar

• Göran Å
                Användare
                • December 2005
                • 1295

Ursprungligen postat av Tedde
                Lite "bulu point"

Verkligen fina körsbär som du har Tedde, hoppas att du får fler yngel än vad jag fick på mina nyligen.

Har två honor som lekt första gången sen hemkomsten (ca 7cm stora) de gav 2+3 yngel.

Ps. Mina körsbär påminner färgmässigt ganska så mycket som dina. Ds.

Mvh Göran
                http://www.skovdeaf.se/
                http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                http://www.skovdefagelklubb.se/

Kommentar

• Tedde
                  Användare
                  • September 2006
                  • 100

Tackar.. Ja det får vi hoppas! Men det huvudsakliga är att de satt igång

Kommentar

• Johan F
                    Användare
                    • March 2006
                    • 2439

Ursprungligen postat av Göran Å
                    Verkligen fina körsbär som du har Tedde, hoppas att du får fler yngel än vad jag fick på mina nyligen.

Har två honor som lekt första gången sen hemkomsten (ca 7cm stora) de gav 2+3 yngel.

Ps. Mina körsbär påminner färgmässigt ganska så mycket som dina. Ds.

Mvh Göran
                    Grattis Göran! Black-varianterna brukar inte ge så många de första gångerna de leker.
                    I med mer sten och låt dem spotta i huvudkaret, då får man full glädje av sina troffar.

/Johan
                    3000 liter med Tropheus
                    http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                    Tropheus sp. black Ikola
                    Tropheus sp. black Caramba
                    Tropheus red bishop Caramba
                    Tropheus Moorii Kambwimba
                    Tropheus Moorii Kapampa
                    Tropheus Duboisi Maswa

Kommentar

• Jerry_ciklid
                      Användare
                      • January 2009
                      • 111

Så, äntligen är Körsbären in da house
                      Det blev 35 st f1´or varav ca 15 st ska vara från OB. Dom är nu 4-7 cm ca.
                      Kommer bli spännande att följa dessa och se vad det kan bli av dom.

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

Ursprungligen postat av Jerry_ciklid
                        Så, äntligen är Körsbären in da house
                        Det blev 35 st f1´or varav ca 15 st ska vara från OB. Dom är nu 4-7 cm ca.
                        Kommer bli spännande att följa dessa och se vad det kan bli av dom.
                        Menar du Orange Blotch körsbär eller vad menar du med OB?

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av StefanL
                          Menar du Orange Blotch körsbär eller vad menar du med OB?
                          Japp precis det Jerry menar. De är lite fräcka faktiskt

Kolla här http://www.ciklid.org/forum/showthre...E4r#post794660

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

Ursprungligen postat av endymion
                            Japp precis det Jerry menar. De är lite fräcka faktiskt

Kolla här http://www.ciklid.org/forum/showthre...E4r#post794660
                            Det har jag aldrig sett på körsbär. Är det en äkta OB eller är det att räkna som annan avvikelse? Finns OB körsbär i sjön eller är det en framodlad variant?

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av StefanL
                              Det har jag aldrig sett på körsbär. Är det en äkta OB eller är det att räkna som annan avvikelse? Finns OB körsbär i sjön eller är det en framodlad variant?
                              Så vitt jag vet är det något som dykt upp som en slump hos akvarieodlade exemplar. Men vad jag hört är det så nyligen så man knappast kan kalla det framodlat(urvalsodlat).

Kommentar

• StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

Ursprungligen postat av endymion
                                Så vitt jag vet är det något som dykt upp som en slump hos akvarieodlade exemplar. Men vad jag hört är det så nyligen så man knappast kan kalla det framodlat(urvalsodlat).
                                Det handlar med andra ord inte om någon stabil OB variant utan mer ett naturens nyck (vilket även "äkta" OB kanske kan anses vara).

Kommentar

Arbetssätt...