Troffetråden 2010
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
Kommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Mpimbwe som jag har haft precis i två år nu har varit riktigt trevlig och inte alls så aggro som alla säger, men det är kanske nu det börjar vem vet. Frågan är om det har med att jag startad min nuvarande grupp som en yngelgrupp och som jag hela tiden har låtit varit intackt Vilket fall så är det fart i den och idag är alla 30 stycken +10 cm. Det är nog som specmats säger att svårt att säga hur aggro dem är?
Vi tar lite bilder på dem i stället.........Kommentar
-
Mpimbwen hänfördes tidigare till brichardi. Unga Mpimbwe är randiga precis som unga brichardi, men mot vit eller grå grundfärg , medan grundfärgen hos unga brichardi är mer mot gult och orange.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Lycka till med sökandet.
Tack igen Mats
Den är randig men på hanarna försvinner ränderna nästan helt och hållet. Honor verkar bibehålla randigheten åtminstone när de är ca 2,5 år som mina är.
Jag har tillfälligt haft dem tillsammans med dubbar och det fungarade jättebra, just nu går dem med körsbär men det fungerar mindre bra, åtminstone hos mig. Ingen av grupperna färgar ut ordentligt, utan det är endast några enstaka individer från varje grupp.
Hälsningar
JohanSenast redigerad av Johan F; 17 January 2010, 20:47.3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Vilken härlig tråd och vilka fantastiska bilder på troffar!
Mpimbwe har jag haft tidigare och det var oerhört fina ungdjur. Jag skulle gärna ha arten igen.Kommentar
-
Kommentar
-
Tack Håkan, men det är lite svårt att få hela körsbärgruppen att färga ut med de sällskap dem går med just nu. Men dem är ju bara ca 6-7 cm och om några veckor planerar jag för att dem skall få ett eget kar3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Johan F nagra fragor:
Hur lange har du kort Troffar? Vilket Troffe tips har forvanat dig mest? Ar det nagot du gor med dina Troffar som kanske inte ar sa vanligt? Dit basta Troffe minne?
Rejalt nordiga fragor, men naval alla ar val Troffe nordar pa den har traden he! he!Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Norrland
Har ett par frågor till dig. Finns det verkligen en plats som heter Norrland på Hawaii? (nördig fråga)
vad kostar troffar dår du bor? Vet att t, ex nls foder är mycket billigare i Usa jämfört med Sverige, även t, ex mediciner osv till fisk.
// RonnyKommentar
-
En Troffe kostar $10 till $30 beroende pa variant. Dom saljes nar dom ar gaska sma 5cm 10cm. Men det gar att pruta ganska bra om du koper 20-30st.
Hikari 250g (baby pellet) kostar $6
NLS 150g kostar $11
Dainichi Veggie FX $16
AquaSafe 1liter $15.99
Clout (10 tablets) $4
Akvarier, filter och belysning ar kanske billigare har. Vet ej. Vad kostar det i Sverige?Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
Kommentar