If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det var det sämsta jag har läst, tror du verkligen att det kommer att komma en ny troffeart bara för att man odlar troffar i dammar.
Nej det tror jag inte... var har du fått det ifrån att jag skulle tro det?
Så fungerar det inte. Blandar man däremot 2 arter i en damm så kommer det sannolikt att uppstå kornsingar.
Enda sättet att vara säker på vad man har är nog att åka ner och fånga själv, dammodlat kan vara uppblandat med fel sort som av misstag hamnat i fel bassäng och fångstställen blandas lätt ihop beroende på noggrannheten hos personalen som fångar för tillfället. Så länge det är människor som hanterar fisken så är det upplagt för misstag.
hua... inte lätt. Att säga som jag sagt nu är ju egentligen lite farligt eftersom en fisk på foto kan se ut som en helt annan fisk beroende på förutsättningarna under fotograferandet.
Har man fotat med blixframifrån eller uppifrån eller bara med lysrör... är fisken rädd, trivs den, är den i sin bästa form och färgar maximalt, variablerna är oändliga.
Jag kan inte på rak arm heller påstå att det med säkerhet är ju någon annan specifik fångstvariant av red heller då jag inte haft så många av dom, förutom moliro och red lupota.
Det var skillnad på dom och den på bilden jag la ut... Vilka dinosurier
Min variant har har lite gröngult i banden. Och så ar dom enormt activa och elaka. Skulle vara kul ifall jag kunde posta en video pa dom nar jag gar fram till burken. Plask och pang i tack-glaset he! he!
Senast redigerad av Norrland; 28 March 2010, 15:03.
Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.
Funka inte..
gick inte att hitta henne, så det får väl bli som vanligt. Det överlever kanske ett eller två yngel som dyker upp flera veckor senare..
Inte går det på kvällen, när ljuset just har släckts. Du får vänta tills de sover, alt stiga upp på morgonen ett par timmar innan det blir ljust (perverst, ja, jag vet...). Fångade härom natten upp två ruvande dubbehonor efter varandra.
Och en grej till. Lyckas det inte en natt får man försöka igen, förr eller senare sover hon på ett lite lättåtkomligare ställe.
Tackar. Ångrar att jag gjorde mig av med dom, vet faktiskt inte varför jag gjorde det nu när jag tänker efter:s
Dom går numera (så vitt jag vet) i Kävlinge.
Inte går det på kvällen, när ljuset just har släckts. Du får vänta tills de sover, alt stiga upp på morgonen ett par timmar innan det blir ljust (perverst, ja, jag vet...). Fångade härom natten upp två ruvande dubbehonor efter varandra.
Och en grej till. Lyckas det inte en natt får man försöka igen, förr eller senare sover hon på ett lite lättåtkomligare ställe.
Försökte i morse.. eftersom man tycker man vaknar mitt i natten nu är "sommartiden" är är.
Alla ligger i en stor klump nere i ena hörnet, i och ibland ett stenröse. Snett framför har jag en stor rot som limksom står ivägen. JAg försökte lokalisera honan, men efter ett tag så började dom vakna. Sen var det lix kört. JAg får göra som du säger och försöka igen
Försökte i morse.. eftersom man tycker man vaknar mitt i natten nu är "sommartiden" är är.
Alla ligger i en stor klump nere i ena hörnet, i och ibland ett stenröse. Snett framför har jag en stor rot som limksom står ivägen. JAg försökte lokalisera honan, men efter ett tag så började dom vakna. Sen var det lix kört. JAg får göra som du säger och försöka igen
Har du stort kar eller väldigt mycket inr? Jag tar alltid mina honor när lyset är tänt och det brukar inte vara några större problem, men visst, man får vara snabb med håven och försöka att inte stressa för mycket...
Kommentar