Troffetråden 2010
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Oj,oj,oj vilka snyggingar! Om det är något man saknar med malawisar så är det firrar med mycke grönt. Mycket snygga bilder också.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Musanga på bild är ungdjur från min egna lokala odling och är i dag ca 8-9 cm. Jag har behållit yngel av de gulaste VF honorna, tänkte försöka bygga upp en F1 Musanga-grupp som skall bli något "extra".
Hälsningar
JohanSenast redigerad av Johan F; 16 March 2010, 20:53.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Namansi är subtilt snygg i färgen tycker jag, gillar den gröna tonen mycketTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Jag noterade också att fiskarna gick lite åt det gröna hållet (för jag antar att det är det som du också gör), men utgick från att det endast är på fotot (de tre första). Mina Musanga går inte alls åt det gröna hållet, utan ser ut som den på den sista av Johans bilder. Så hur är det egentligen med dina Johan; gula eller gröna?Kommentar
-
-
Jag noterade också att fiskarna gick lite åt det gröna hållet (för jag antar att det är det som du också gör), men utgick från att det endast är på fotot (de tre första). Mina Musanga går inte alls åt det gröna hållet, utan ser ut som den på den sista av Johans bilder. Så hur är det egentligen med dina Johan; gula eller gröna?
Det är från dem honor dessa ungdjur kommer ifrån.
Största skillnaden mellan vuxen och ungdjursdräkt är att det mörka (gröna) ränderna försvinner och huvudfärgen (blå) övergår mer och mer till plommonfärg.
Fotona på ungdjuren stämmer ganska bra med hur dem ser ut idag men jag tror att dem kommer att efterlikna mammorna ganska snart, vissa har redan börja få en antydan till vuxen dräkt, dvs. knallgul kroppsfärg med plommonfärgade huvudet.Senast redigerad av Johan F; 17 March 2010, 16:28.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Mina VF Musanga är gula där det finns några honor som är riktigt, riktigt gula med antydan av gröna ränder vid intagande av skräckdräckten.
Det är från dem honor dessa ungdjur kommer ifrån.
Största skillnaden mellan vuxen och ungdjursdräkt är att det mörka (gröna) ränderna försvinner och huvudfärgen (blå) övergår mer och mer till plommonfärg.
Fotona på ungdjuren stämmer ganska bra med hur dem ser ut idag men jag tror att dem kommer att efterlikna mammorna ganska snart, vissa har redan börja få en antydan till vuxen dräkten, dvs. knallgul kroppsfärg med plommonfärgade huvudet.Kommentar
-
Bytt vatten i alla karen idag
Och tömde ett par golden kazumba honor 18st trevliga små ungar blev det, sen när jag fyllt upp vatten så ser jag att jag missat 4 honor till som tuggar ,men dom får gå kvar till nästa gång jag byter vatten om dom inte spottat i själva i karet.
I kiriza karet var det bättre 7st honor som jag tömde där blev det 33st små ungar som simmar i ett yngelkar nu...
Sen till det tråkiga en fin hona av mina Chimba hade fastnat mellan doppvärmaren och filtret och hon var bra grillad ,,fan oxå.Tropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
Tropheus moori bärnsten F1
Tropheus moori kejsare
Mvh KimKommentar
-
Ok, ingen kanon bild men den får duga. Denna koloni ska fa ga i min nya burk se Fixa Acrylic på DIY.
Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Ok, ingen kanon bild men den får duga. Denna koloni ska fa ga i min nya burk se Fixa Acrylic på DIY.
http://i42.photobucket.com/albums/e3...s/IMG_2014.jpg//RobertKommentar
Kommentar