Multispinosa(Archocentrus multispinosus)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skrutten

Multispinosa(Archocentrus multispinosus)

Nån som har den här enligt mig väldigt snygga cikliden?
    hur har ni inrett akvariet och hur tycker ni att den fungerar, trevligt beteende osv.

Mercenaries never die, they just go to hell and regroup
  • Micke_A
    NCS Medlem
    • January 2003
    • 638

Hej

Multispinosan tillhör släktet Herotilapia, om de inte har bytt, men det tror jag inte. Den är den enda arten i det släktet.

Jag har haft den, och den var hyfsat fredlig, ingen av de aggressiva arterna, som terroriserar omgivningen. Den kan väl jämföras med eldbuken eller archocentrus sajica i temperamentet. Alltså rätt långt ifrån zebracikliden, t.ex. Har haft yngel av den också, och vad jag minns så var den ganska fredlig även då, och hade inget jätterevir. De försvarade självklart ynglen, men de andra fiskarna fick inget helvete i alla fall, om man säger så.

Jag hade ganska mycket rötter i, och en del svärdsplantor, om jag inte minns fel. Hade det ganska välplanterat längs kanterna och bakrutan.

MVH Micke

MVH Micke

"Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

Kommentar

• Skrutten

dom har faktiskt bytt... men iaf... låter bra tycker den är väldigt snygg med sin gulsvarta dräkt... tror att jagf skall köpa sådana hur många hade du? storlek på karet, andra fiskar?

Mercenaries never die, they just go to hell and regroup

Kommentar

Arbetssätt...