OB, MC och hybridtråden

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• stiffe
    svarade
    Underbar fisk där Carsten!!!!!!

Lämna en kommentar:

• stiffe
    svarade
    Ursprungligen postat av PatrikMalmo
    Har också trewavasae MC/OB Red top Thumbi West, men mina ser inte alls ut som dina. Mina kanske är avlade på "för länge", stammen är verkligt stabil - varje kull ger ca 75 procent MC/OB:s (alla honor blir OB, hälften av hannarna MC). Vet du hur långt ifrån VF dina är? Jag har noll koll på mina, är en stam som jag plockat upp någonstans för längesedan och sedan har de hängt med. Första gången jag såg dem tyckte jag de var direkt anskrämliga, men efter något år tyckte jag att de hade charm. Ska se om jag kan återkomma med några bilder.

Hilsen,

/P
    Tyvärr så vet inte jag heller hur långt från vf mina är men kan försöka ta reda på detta.
    Här är två foton till
    Hanen
    Honan

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Här kommer en Aulonocara "Eureka" som nu mera har flyttat några mil väster ut. Platsar väl nästan i den här tråden i alla fall....

/Jocke

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av Engelholm Audio
    Såg nog en sådanhäringa firre på Akvarium Ronneby här om lördagen! Klart läcker!
    Du har så rätt så Pär. Peter har i princip alltid Firefish inne.

/Jocke

Lämna en kommentar:

• Engelholm Audio
    svarade
    Ursprungligen postat av diskus
    Ingen vidare bild (beror ju på fotografen iofs) men firren är bra, om man gillar Firefish
    Såg nog en sådanhäringa firre på Akvarium Ronneby här om lördagen! Klart läcker!

Lämna en kommentar:

• THORLEIF
    svarade

Lämna en kommentar:

• THORLEIF
    svarade

Lämna en kommentar:

• specmats
    svarade
    Ursprungligen postat av diskus
    Ingen vidare bild (beror ju på fotografen iofs) men firren är bra, om man gillar Firefish
    snygg och den firren skulle tom malawijanne acceptera (tror jag)

Lämna en kommentar:

• diskus
    svarade
    Aulonocara dårå...

Bifogade filer
    Senast redigerad av diskus; 25 December 2009, 15:09. Anledning: ingen bild kom med

Lämna en kommentar:

• PatrikMalmo
    svarade
    Har också trewavasae MC/OB Red top Thumbi West, men mina ser inte alls ut som dina. Mina kanske är avlade på "för länge", stammen är verkligt stabil - varje kull ger ca 75 procent MC/OB:s (alla honor blir OB, hälften av hannarna MC). Vet du hur långt ifrån VF dina är? Jag har noll koll på mina, är en stam som jag plockat upp någonstans för längesedan och sedan har de hängt med. Första gången jag såg dem tyckte jag de var direkt anskrämliga, men efter något år tyckte jag att de hade charm. Ska se om jag kan återkomma med några bilder.

Hilsen,

/P

Lämna en kommentar:

• stiffe
    svarade
    Härliga foton och underbar filmsnutt Carsten och Johan

Ursprungligen postat av specmats
    suveränt läckra troffar och speciellt Golden Kalambon på alla bilder lite offtopic på art men det var ett bra tag sen Marmelade Cats-malawi var inne..Undrar egentligen varför!?
    Absolut inte off topic på art, även om det nästan bara har kommit in på troffar än så länge, in med foton på alla OB, MC och snygga hybrider inom alla områden.

Lite Malawi då:
    Korall zebror
    Trewavasae Thumbi West MC
    Trewavasae Thumbi West (ska man kalla denna hybrid eller?)
    OB Aulonocara
    Senast redigerad av stiffe; 25 December 2009, 06:43.

Lämna en kommentar:

• specmats
    svarade
    suveränt läckra troffar och speciellt Golden Kalambon på alla bilder lite offtopic på art men det var ett bra tag sen Marmelade Cats-malawi var inne..Undrar egentligen varför!?

Lämna en kommentar:

• rent vatten
    svarade
    Ursprungligen postat av Göran Å
    Tack för denna fina julklappstråd, med goa bilder.

Mvh Göran
    Om man gillar hybrider ja, annars så gillar jag dina pemba bilder

Lämna en kommentar:

• doohan
    svarade
    Tycker

att Golden Kalambon ser brutal ut på era bilder/film

Ös på med fler sådana bilder!

Lämna en kommentar:

• Göran Å
    svarade
    Tack för denna fina julklappstråd, med goa bilder.

Mvh Göran

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...