OB, MC och hybridtråden
Kollaps
X
-
Faktisk har jeg(tror jeg) endnu en af mine almindelige VF Kalambo hunner som er gået i gang med at skifte til en Golden!gule prikker er dukket op i rygfinnen,halen og sidefinner er blevet fint gule
og den har fået nogen grå pletter i hovedet som er mistænkelige
...
NB. den helt gule jeg tidligere viste,var en Golden Nilaborre
mvh
CarstenLämna en kommentar:
-
Fotade lite igår, långt från "Stiffe-kvalitet", men i allafall. Har rätt många MC-hannar trewavasae, och ALLA är från samma kull - från den som är nästan enfärgad till den som har mycket blå fläckar i sig. De flesta är rätt ljusa på kroppen, med enbart några få mörkare fläckar. Fascinerande och irriterande att hannarna från samma kull är så olika - om jag vill dra kullar på dem, vilken hanne ska få "äran"?!?
Honorna är mestadels helt oranga, men det finns någon enstaka med mörkare fläckar på. Om ni har dragit yngel på era, blir de också mycket variabla?
Och ja, jag är pinsamt medveten om hur oputsade rutorna är, men det är helt enkelt ingen prio just nu... *s*
Hilsen,
/P
/JohanLämna en kommentar:
-
Coolt med så stor variation på hanarna, hoppas att jag med får det på mina kullar.
Har inte haft mina så länge att jag har fått sett hur kullarna blir som vuxna men har just nu 5 kullar på uppväxt.
Olika hanar och ett yngel på ca 2cmLämna en kommentar:
-
Fotade lite igår, långt från "Stiffe-kvalitet", men i allafall. Har rätt många MC-hannar trewavasae, och ALLA är från samma kull - från den som är nästan enfärgad till den som har mycket blå fläckar i sig. De flesta är rätt ljusa på kroppen, med enbart några få mörkare fläckar. Fascinerande och irriterande att hannarna från samma kull är så olika - om jag vill dra kullar på dem, vilken hanne ska få "äran"?!?
Honorna är mestadels helt oranga, men det finns någon enstaka med mörkare fläckar på. Om ni har dragit yngel på era, blir de också mycket variabla?
Och ja, jag är pinsamt medveten om hur oputsade rutorna är, men det är helt enkelt ingen prio just nu... *s*
Hilsen,
/PLämna en kommentar:
-
När jag höll på med Malwi för några år sedan så var det positiva kommentarer som jag fick av många när jag visade upp en bild på henne.Lämna en kommentar:
-
-
En firefish-hona.....Senast redigerad av Johan F; 28 December 2009, 22:45.Lämna en kommentar:
-
Det här är kanske pappan till dina trewavasae.
Om ynglingarna kommer från mig, pappan fick Elin av Tomas i Uppsala (Kattsta här på forumet) den dog 7 år gammal. lekte första gången vid 6 års ålder (tog 4 kullar på honom).
Har väl ett 30-tal kvar, hoppas väl på att någon av de ljusa "honorna" ska blomma ut till en lika fin hane.
Och det gör även denna ob Aulonocarahona som jag satte ihop med demasoniynglen för att den skulle äta upp sig lite, och visst gör hon det, men inte riktigt som jag hade tänkt migLämna en kommentar:
-
Om ynglingarna kommer från mig, pappan fick Elin av Tomas i Uppsala (Kattsta här på forumet) den dog 7 år gammal. lekte första gången vid 6 års ålder (tog 4 kullar på honom).
Har väl ett 30-tal kvar, hoppas väl på att någon av de ljusa "honorna" ska blomma ut till en lika fin hane.Lämna en kommentar:
-
-
er der mon nogen der kan gætte hvilken ob denne er
den er lidt mere orange irl
Lämna en kommentar:
-
-
Lämna en kommentar: