OB, MC och hybridtråden
Kollaps
X
-
-
Tack för svaret Patrik. Jag antar att mina är av genaration f1 eller f2 så det borde väl bli något yngel som blir MC. Vad jag har hört så ökar chanserna till MC ju längre ner i generationerna man kommer. Så F2r har större chans att få MC. Någon som hört detta och kan intyga?
Mvh Calle
Men som du säger att det f1 eller f2 och att det är en vanlig standardhanne, ja då är chanserna väldigt få att du får fram en MC från den hannen, du får skilja på odling på MC eller vanliga standardhannar.JanneKommentar
-
Att det stämmer är jag rätt övertygad om. Den stam jag har är det någon som inavlat duktigt på, den ger alla honor OB och ca 25 procent MC för hannarna. Just att de är ovanliga i naturen styrker detta tycker jag. Angående resterande saker (med fåtal MC från VF) är det bara vad jag hört. Annars är det väl bara att sleva på tålamod och få facit? *s*
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Chansen är stor om du medvetet har odlat på mc generation efter generation.
Men som du säger att det f1 eller f2 och att det är en vanlig standardhanne, ja då är chanserna väldigt få att du får fram en MC från den hannen, du får skilja på odling på MC eller vanliga standardhannar.Janne
Mvh CalleKommentar
-
-
Några bilder på hur olika firefishen kan bli, det är samma akvarium dom går i, dom har fått samma mat och det är samma ljus, börjar med dom gulaste till den rödaste firefishen.JanneKommentar
-
-
-
Ska jag ha en röd fisk i så är det en så röd auloncara som malawijanne visade här ovan... otroligt!
gillade ob honan med!Kommentar
-
-
-
otroligt!
Man hittar verkligen inte sånna i handeln.....
dessa är inte matade astaxhin* heller va?
*stavningen är förmodligen inte korrekt...Kommentar
-
Kommentar
-
Välkommen tillbaka efter utvisningstiden
Klart att dom är matade med Astaxanthinmvh StefanKommentar
-
underligt, trodde de var odlade så
hur som så har jag under hela mitt akvaristiska äventyr har jag alltid använt mat som har astaxanthin och inte märkt någon skillnad. alls. konstigt?Kommentar
Kommentar