OB, MC och hybridtråden

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av Pierre_N
    Tack för bilderna. Den undre tycker jag redan är riktigt snygg! De andra blir säkert lika bra när de får färga ut ordentligt.
    Jo den sista har bäst förutsättningar just nu. Går bland mindre fisk och är den som är dominant. De går med en 40-talet troffar och det är ganska svårt att få dem helt utfärgade men det kommer nog.

Lämna en kommentar:

• Pierre_N
    svarade
    Tack för bilderna. Den undre tycker jag redan är riktigt snygg! De andra blir säkert lika bra när de får färga ut ordentligt.

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av Pierre_N
    Hur kan intresset vara lågt för sådan fisk? Helt klart favoriten (och den enda jag har) från malawi. Hade jag haft vägarna förbi hade jag förmodligen inte kunnat låta bli och slagit till på alla.

Har sagt det förr men det tåls att sägas igen, grymt snygg fisk! Du har inga bilder på de andra?
    Lite bilder på några andra hanar (3) som är betydligt mindre (7-8cm) men vad jag tror kan bli riktigt bra om någr månader.
    De går i olika kar så ljuset skiljer sig något.
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Kanske är lite fel tidpunkt Har en hane i varje troffeburk, sedan har jag åtminstone 7 st. (5 MC+2 blå/gula hanar) i en burk som är riktigt snygga som jag tänkte göra mig av med, men det är som du säger favorit malawi, man behöver fler burkar......och man drar sig och göra sig av med dem, men till rätt köpare.......
    Skall se om jag inte kan ta ett par bilder i kväll på några andra hanar vilket jag tror kan bli något om några månader.

När jag är klar med gallringen så tänkte jag ha en burk med 3-4 hanar och ett gäng honor.

Lämna en kommentar:

• Pierre_N
    svarade
    Hur kan intresset vara lågt för sådan fisk? Helt klart favoriten (och den enda jag har) från malawi. Hade jag haft vägarna förbi hade jag förmodligen inte kunnat låta bli och slagit till på alla.

Har sagt det förr men det tåls att sägas igen, grymt snygg fisk! Du har inga bilder på de andra?

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Fantastiskt snygg!
    Jo han påminner om den Katale hannen som Delay hade för ett par år sedan

Funderade på om man skulle göra sig av med honom, men intresset verkar vara klart lågt, så då kan man lika gärna behålla honom och njuta själv av skönheten.

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Fantastiskt snygg!

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    L. Fuelleborni Katale en av alla MC hanar som jag har. De börjar äntligen att färga ut nu så nu börjar njutningen.......
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Johan F; 30 December 2013, 11:33.

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ja den var snygg. Hanne på båda bilderna antar jag.

Lämna en kommentar:

• Ola Sjödin
    svarade
    Två fläckiga firrar från andra sidan pölen. En odlingsform av den vanliga sebracikliden som simmar runt i ett akvarium här hemma. De är egentligen korsningar mellan Calico (fläckiga grundvarianten) och en särskilt snygg standardsebrahane.
    Egentligen är jag vildformsfundamentalist - fast de här gillar jag!
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Lekbilder är alltid kul.

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Fina bilder och fiskar Trewavasae är nog den malawiciklid jag gillar mest

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Hmm...tycker att de här med fläckiga fiskar börjar bli riktigt kul då den ena inte är likt den andra. En kort serie på Trewavasae som bestämde sig för att leka i kväll
    =CONFIG]45120[/ATTACH]Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9954.jpg
Visningar: 1
Storlek: 698,9 KB
ID: 685175Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9952.jpg
Visningar: 2
Storlek: 455,6 KB
ID: 685176
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Sv: OB, MC och hybridtråden

Håller med. Tack för titten!

Lämna en kommentar:

• tomsand
    svarade
    L. Fuelleborni Katale

Ursprungligen postat av kattsta
    Lägger in en bild på en katale som har blivit lite annorlunda fick en kull som inte är så fläckiga.
    Lite kul med lite annorlunda tycker jag. Sista min katale hanne altså fadern.
    Tomas[ATTACH=CONFIG]44144[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]44145[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]44146[/ATTACH]
    Snygga fiskar och bra bilder!

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...