OB, MC och hybridtråden

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Mattias777
    svarade
    Här är en fire fish jag sålde till min granne för några månader sen. Den hade ingen färg då men börjar komma fint och det utan smink foder.

Lämna en kommentar:

• stiffe
    svarade
    Finns det inga fler här som har foton på sina oäktingar att visa upp?????

Lämna en kommentar:

• stiffe
    svarade
    Ursprungligen postat av qristina
    Kommer alla fyra firefish från malawijanne.
    Ja, det gör dom, den fjärde hanen (den gule) köptes som en hona

Lämna en kommentar:

• qristina
    svarade
    Ursprungligen postat av stiffe
    Nu kan jag inte så mycket om Fire fish, men om jag går efter hur stor variation det är på mina hanar, så kan din tanke bli ganska så rörig i verkligheten, när det när det kommer till att namnge individer i denna art
    Tur att jag bara har 4 st
    Kommer alla fyra firefish från malawijanne.

Lämna en kommentar:

• stiffe
    svarade
    Ja, det är nog ganska så lungt båda verkar annars mycket pigga för tillfälligt

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade
    Jag har haft det där på fiskar som har varit nyanlända. Tror det är en reaktion på det nya vattnet. Det har som sagt gått över efter ett tag.

Lämna en kommentar:

• addo
    svarade
    Vad får dom de av? Salt kanske inte är rätt medicin, någon som har nått bättre förslag mot "dimmiga" ögon?
    Nu har jag ingen erfarenhet av sjöciklder men för mina fiskar brukar det gå över av sig själv med god vattenkvalitet, bra mat, och lugn och ro.

Lämna en kommentar:

• stiffe
    svarade
    Ursprungligen postat av maltandis
    Har Calicon fått ngt skit på ögat? Gillar den gula Aulonocara sp "Lemon" eller vad den nu ska heta om den inte brinner som en firefish.
    Vet inte riktigt, har han det? Jag har saltat i karet eftersom en av era andra Aulonocara (den som är lite rödare på kroppen) fått skit på ögat. Vad får dom de av? Salt kanske inte är rätt medicin, någon som har nått bättre förslag mot "dimmiga" ögon?

Lämna en kommentar:

• stiffe
    svarade
    Ursprungligen postat av oaken
    Det här väckte en tanke hos mig: vad definierar en "Fire fish", de ska väl ändå vara röda? Om de inte är röda är det då fortfarande en "Fire fish"?
    Nu kan jag inte så mycket om Fire fish, men om jag går efter hur stor variation det är på mina hanar, så kan din tanke bli ganska så rörig i verkligheten, när det när det kommer till att namnge individer i denna art
    Tur att jag bara har 4 st

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Några gulingar

OB Aulonocara
    Fire fish
    Har Calicon fått ngt skit på ögat? Gillar den gula Aulonocara sp "Lemon" eller vad den nu ska heta om den inte brinner som en firefish.

Lämna en kommentar:

• oaken
    svarade
    Några gulingar

OB Aulonocara
    Fire fish
    Det här väckte en tanke hos mig: vad definierar en "Fire fish", de ska väl ändå vara röda? Om de inte är röda är det då fortfarande en "Fire fish"?

Lämna en kommentar:

• stiffe
    svarade
    Några gulingar

OB Aulonocara
    Fire fish

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Tackar så mycket...

Fan vad coolt, GRATTIS!!!!!!!
    Riktigt coolt att det är en av dina vanliga Kalambo som färgat om....

En av mina muterade körsbär har börjat färga lite i gult i ansiktet och det hoppas jag kan bli riktigt snyggt
    Ja du Stefan, man blir mer och mer sugen på att köra ett kar med endast "körsbär" efter ha sett dessa bilder.
    Troligen så får "red cheeken" lämna plats till ett kar med bara körsbär

Lämna en kommentar:

• PatrikMalmo
    svarade
    Stiffe,
    hör gärna av dig om variationen på hannarna när det börjar likna något. Jag har inte dragit mer än tre kullar på mina, men det var verkligt tålamodsprövande att gå och vänta på att de färgade ut. Till saken hör att den ursprungliga hannen var en extremt ståtlig firre, då blir man ju extra nyfiken...

Har två hannar som "får chansen" just nu, de ser bägge ut som på bild ett (den som fastnade på fotot är den undertryckte). När de blir större är grundfärgen vitblå. Otroligt hur just dessa firrar färgar om genom livet.

Thorleif,
    jag är redan rätt impad av det du pysslar med, men den dagen du odlar Golden Nilaborre så faller jag på knä för dig... *s*

Hilsen,

/P
    Senast redigerad av PatrikMalmo; 31 December 2009, 10:35.

Lämna en kommentar:

• stiffe
    svarade
    Ursprungligen postat av HåE
    Snygga bilder som vanligt stiffe.
    Tackar så mycket...

Ursprungligen postat av THORLEIF
    Faktisk har jeg(tror jeg) endnu en af mine almindelige VF Kalambo hunner som er gået i gang med at skifte til en Golden!gule prikker er dukket op i rygfinnen,halen og sidefinner er blevet fint guleog den har fået nogen grå pletter i hovedet som er mistænkelige...
    NB. den helt gule jeg tidligere viste,var en Golden Nilaborre
    mvh
    Carsten
    Fan vad coolt, GRATTIS!!!!!!!
    Riktigt coolt att det är en av dina vanliga Kalambo som färgat om....

En av mina muterade körsbär har börjat färga lite i gult i ansiktet och det hoppas jag kan bli riktigt snyggt
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...